۰ نفر

رییس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

پاکسازی رسوبات از 530 کیلومتر مسیل‌های اصلی پایتخت تا 15مهرماه

۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبر: 380583
پاکسازی رسوبات از 530 کیلومتر مسیل‌های اصلی پایتخت تا 15مهرماه

عضو شورای شهر تهران از پاکسازی 530کیلومتر از مسیل‌های رودخانه‌های پایتخت جهت آمادگی در مقابل بارندگی‌های احتمالی پاییز خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ زهرا صدراعظم نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز و آغاز بارندگی‌ها، آیا معاونت خدمات شهری اقدام به لایروبی مسیل‌ها کرده است یا نه به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: معاونت خدمات شهری دو بخشنامه تاکیدی برای لایروبی شبکه‌های فرعی و اصلی به مناطق 22‌گانه به منظور آمادگی در مقابل نزولات احتمالی پاییز ابلاغ کرده است.

او ادامه داد: لایروبی شبکه‌ جمع‌آوری آبهای سطحی فرعی جزو وظایف معاونت خدمات شهری است که در طول سال مانند جمع‌آوری پسماند به طور مستمر انجام می‌شود اما معاونت خدمات شهری طی بخشنامه‌ای تاکیدی به مناطق 22 گانه خواستار پاکسازی کامل آن‌ها از تاریخ 22 مردادماه تا 15 شهریور شده است. طول این معابر به 10هزار کیلومتر مربع می‌رسد.

نوری اضافه کرد: همچنین پاکسازی شبکه‌های اصلی مانند مسیل‌ها و کانال‌های مسیر آب نیز از 15 شهریور ماه آغاز شده و تا 15 مهرماه به پایان می‌رسد. عمق پاکسازی از 3 متر به پایین و طول آن 530کیلومتر مربع است.