۰ نفر

لحظه به لحظه با انتخابات ۱۴۰۰؛

گزارش چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۵۰
کد خبر: 527659
گزارش چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از صبح روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز شد و تا ساعت ١٨ روز ٢٥ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در حالی آغاز شد که به گفته سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات تا پایان روز سوم ۲۱۱ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه و مدارک خود را ارائه کرده‌اند.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان دوره ای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

علی اکبر صالحی حضورش در انتخابات را تایید کرد

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه تماس‌ها و پیام‌هایی از قشرهای مختلف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ دریافت کرده، گفت: هنوز در حال فکر کردن و مشورت هستم تا ببینم مصلحت چیست.

رییسی می آید، نمی آید؟

امروز چندان خبری از ابراهیم رییسی نبود و با اینکه گفته می شد قرار است امروز از کنار مزار سردار شهید سلیمانی اعلام کاندیداتوری کند اما روز جمعه سیاست چندان خبری از رییسی را شاهد نبود.

 گفت و گوی تلفنی علی لاریجانی با دو تن از مراجع عظام تقلید 

 لاریجانی  با آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی تلفنی گفتگو کرد و از آنها کسب اجازه کرد.

جلسه مهم «جبهه اصلاحات» در روز یکشنبه

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات، خبر داد که جلسه بعدی مجمع عمومی جبهه اصلاح طلبان ایران یکشنبه هفته آتی برگزار می شود.

۳۰۴ نفر تاکنون در انتخابات ریاست‌ جمهوری ثبت‌نام کردند

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور با ارائه آمار ثبت‌نام کننده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مجموعا در چهار روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، ۳۰۴ نفر نام نویسی کردند.

کدخدایی: ملاک ما برای بررسی نامزدها، مصوبه شورای نگهبان است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: امسال خیلی شاهد جشنواره ثبت ‎نام نبودیم. بررسی صلاحیت ‎ها از یکشنبه شروع می ‎شود.

کدخدایی

تاجگردون: مسئول ستاد انتخاباتی لاریجانی نیستم

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس دهم گفت: من دیروز ایشان را دیدم و درباره انتخابات صحبت کردیم اما در مورد مساله ستاد با ایشان صحبتی نکردیم و درباره ستاد حرف نزدیم و بعید می‌دانم مسئولیت ستاد را به بنده بسپارند. 

وی ادامه داد: اصل کاندیداتوری ایشان پذیرفته است و فکر می‌کنم فردا وارد ستاد انتخابات شوند و عزمشان برای این کار جزم بود.

دعوت سید محمد خاتمی و کروبی از جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات

محمد نعیمی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: از منابع موثقی شنیده ام که جناب آقای کروبی، آقای خاتمی و همچنین آقای موسوی خوئینی ها تحلیل و استدلالشان را برای اینکه آقای دکتر جهانگیری وارد کارزار و صحنه انتخابات شوند به ایشان انتقال داده اند.

می‌توان محبوبیت «ظریف» را به کاندیدای دیگری منتقل کرد

وزیر ارتباطات دولت روحانی گفت: محبوبیت ظریف، به نامزد دیگری، قابل انتقال است و او می‌تواند در انتخابات۱۴۰۰ تاثیرگذار باشد.

تاج‎زاده داوطلب ریاست جمهوری شد

مصطفی تاج‎زاده، معاون سیاسی در دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‎نویسی کرد.

 مصطفی تاجزاده امروز پس از نام نویسی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من مصطفی تاجزاده یک شهروند یک اصلاح‌طلب معاون بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد دولت موسوی و معاون سیاسی وزارت کشور دولت آقای خاتمی یک زندانی سیاسی ۷ ساله و یک ایرانی امروز رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شدم. 

وی گفت: با سیاست داخلی امنیتی و بستن دهان مخالفان و منتقدان و گرفتن حق فعالیت تشکیلاتی از هر ایرانی با هر گرایش و عقیده ای که ملتزم به قانون است و خشونت را نفی می کند مخالفم. با نظارت استصوابی و سلب حق نامزد از هر ایرانی واجد شرایط در قانون اساسی مخالفم. 

مصطفی تاج‎زاده

فریدون عباسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و نماینده مجلس یازدهم باحضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

فریدون عباسی گفت: صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود. این به تشخیص شورا  براساس قانون است. من از همه کاندیداها دفاع می کنم و نظرات شان را به گوش مردم می رسانم.

فریدون عباسی

ثبت‌نام معاون پیشین وزیر کشور در انتخابات ریاست جمهوری

«علیرضا افشار» با حضور در ستاد انتخابات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام آمادگی کرد.

وی پس از ثبت‌نام خود در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۴۷ برنامه ملی و تحول آفرین دارم.

معاون پیشین وزیر کشور گفت: برنامه داشتن به معنای کنار گذاشتن برنامه دولت‌های قبل نیست، این کار خسارت بزرگی است. اگر مسکن مهر اشکال داشت باید آن را اصلاح کرده و اجرا می‌کردیم و برنامه‌های بنده مکمل آن برنامه هاست و رویکرد مردمی دارند.