۰ نفر

گزارشی از فضای کار اشتراکی سروکورپ تهران؛

چگونه یک فضای کار اشتراکی، دوران جدید کسب‌وکارها را رقم می‌زند؟

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 727199
چگونه یک فضای کار اشتراکی، دوران جدید کسب‌وکارها را رقم می‌زند؟

یکی از اولین چالش‌های کسب‌وکارها، پیدا کردن دفتر کار است؛ هزینه‌های سرسام‌آور اجاره دفتر، تجهیز و استخدام نیروها، بسیاری از کسب‌وکارها را از داشتن دفتر کار منصرف می‌کند. اتفاقی که به مرور بهره‌وری نیروها را کاهش می‌دهد و سدی بزرگ بر سر راه شکل گرفتن پویایی، فرهنگ سازمانی و شکل دادن به مسیر موفقیت کسب‌وکار است.

محیط کار اشتراکی، اولین بار در اوایل سال ۲۰۰۰ از آمریکا سر بر آورد. اولین فضای کار اشتراکی در سال ۲۰۰۵ توسط فردی به نام براند نوبرگ تاسیس شد که یک کارآفرین بود؛ او به دنبال راه‌حلی مقرون به صرفه و منعطف برای کارآفرینان، کسب‌وکارهای مستقل و فریلنسرها می‌گشت که بتوانند در آن محیط بدون آنکه لازم باشد به حواشی بی‌پایان داشتن دفتر کار مستقل فکر کنند، روی کارشان متمرکز بمانند.

امروز، به یکی از مجهزترین دفاتر کار اشتراکی تهران در مهم‌ترین محله کسب‌وکارهای تهران، یعنی خیابان ولیعصر، بالاتر از ظفر رفته‌ایم تا ببینیم چگونه امکانات این محیط، می‌تواند به کسب‌وکار شما رونق بدهد و باعث شود انرژی و هزینه‌های ذخیره شده را صرف خود کسب‌وکارتان کنید، نه حواشی دفتر.

داشتن دفتر در یک برج مدرن، دیگر رویا نیست

اولین چیزی که در سروکورپ تهران جلب توجه می‌کند، موقعیت مکانی آن است؛ یک محیط کار اشتراکی با طراحی مدرن در طبقه پانزدهم برج کیان که یکی از برج‌های تجاری مهم تهران است. کسانی که در این فضا دفتر کار اجاره می‌کنند، می‌توانند آدرس این موقعیت را به عنوان آدرس کسب‌وکارشان استفاده کنند و این موضوع، تاثیر مثبتی بر مشتریان و افرادی که به طور روزانه با آن‌ها در مراوده هستند، می‌گذارد. با ورود به فضای سروکورپ، یک میز پذیرش مدرن و فضاهایی مجزا برای دفاتر کاری و خدمات مختلفی که ارائه می‌کنند، اولین نقاطی‌ست که با آن‌ها روبرو می‌شوید.

از دفتر کار اختصاصی تا دفتر کار مجازی

کسب‌وکارهای مختلف با توجه به اندازه و طبیعت تجارتشان، به انواع مختلفی از دفاتر کار نیاز دارند؛ سروکورپ تهران، برای تمام آن‌ها سرویس‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است و تمام تجهیزات لازم را از قبل تدارک دیده. برای همین، کسب‌وکارها می‌توانند از میان سرویس‌های مختلف، آن سرویسی را که برای تجارتشان مناسب است انتخاب کنند و به اندازه نیازشان هزینه بپردازند، نه بیشتر. این ویژگی، باعث شده دفاتر و میزهای کار اشتراکی سروکورپ طرفداران زیادی داشته باشد و همین، محیط سروکورپ را تبدیل به محیطی پویا و منعطف برای هم‌افزایی تجارت‌ها کرده است.

سرویس‌هایی که در این دفتر ارائه می‌شوند عبارتند از: دفتر کار مجازی اقتصادی، دفتر کار مجازی، میز کار اشتراکی، میز کار اختصاصی و دفتر کار اختصاصی.

چگونه یک فضای کار اشتراکی، دوران جدید کسب‌وکارها را رقم می‌زند؟

دفتر کار مجازی؛ راه‌حلی پرطرفدار برای کسب‌وکارهای کوچک و دورکار

یکی از سرویس‌های جذاب و منعطف سروکورپ، سرویس دفتر کار مجازی است که در دو نوع عادی و اقتصادی ارائه می‌شود. این سرویس، یک خط تلفن اختصاصی و یک منشی اختصاصی برای پاسخ به تلفن‌های کسب‌وکارها به آنها اختصاص می‌دهد. این سرویس یک راه‌حل بسیار به‌صرفه برای کسب‌وکارهای نوپا، استارتاپ ‌ها و فریلنسرهاست که در عین نیاز به پشتیبانی اداری و حرفه‌ای، هنوز به دفتر کار ثابت نیاز ندارند و بخش‌هایی از کارهای خود را به صورت دورکاری مدیریت می‌کنند. کسب‌وکارها با گرفتن این سرویس سروکورپ، می‌توانند ماهانه ۸۰ ساعت (یعنی سه ساعت در روز) از فضای فیزیکی سروکورپ در برج کیان استفاده کنند و با دیگر کسب‌وکارهای حاضر در سروکورپ آشنا شوند، از اینترنت و پشتیبانی فنی استفاده کنند، اتاق جلسات را برای جلسه‌های حضوری خود رزرو کنند و با مشتریان خود در سروکورپ دیدار کنند، از پذیرایی رایگان چای و قهوه لذت ببرند و همچنین مدیریت دریافت و ارسال بسته‌هایشان را به پرسنل سروکورپ بسپارند. دفتر کار مجازی اقتصادی با دریافت هزینه‌ی کمتر، خط تلفن و منشی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ در این سرویس، دسترسی فیزیکی رایگان به فضای سروکورپ حذف می‌شود اما کماکان امکان رزرو اتاق جلسات با پرداخت هزینه‌ای اندک، وجود دارد.

گزینه دفتر کار مجازی، سرویسی‌ است که روزبه‌روز طرفداران بیشتری در سراسر دنیا پیدا می‌کند؛ چون نه تنها به صرفه است و هزینه‌های زیادی را از دوش تجارت‌ها برمی‌دارد، بلکه امکان انعطاف و پویایی زیادی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند هم آزادی فریلنسری و دورکاری را تجربه کنند و هم پشتیبانی و امنیت تجهیزات ثابت دفتری.

میزهای کار اشتراکی و اختصاصی، گزینه‌ای منعطف

سرویس میزهای کار اشتراکی که به انگلیسی Hot Desk خوانده می‌شوند، یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار سروکورپ است. در این سرویس، کسب‌وکارها همیشه یک میز در محیط کار اشتراکی دارند. در گزینه میز کار اشتراکی، این میزها، ثابت نیستند و جایشان هر روز می‌تواند تغییر کند؛ یعنی در فضای مربوط، هر میز خالی‌ای بود می‌توانید از آن استفاده کنید. در گزینه میز کار اختصاصی، شما یک میز ثابت را برای خودتان رزرو می‌کنید و همیشه از همان میز استفاده می‌کنید؛ ضمن اینکه امکان دسترسی شبانه‌روزی به میز کارتان را دارید. این میزها، در یک محیط اشتراکی، کنار کسب‌وکارهای دیگر قرار گرفته‌اند و خدماتی از جمله اینترنت نامحدود، پشتیبانی تمام‌وقت فنی و اداری، استفاده از تجهیزات و ماشین‌های دفتری، دسترسی به اتاق جلسات، پذیرایی چای و قهوه نامحدود، استفاده از آدرس شرکتی، خط تلفن اختصاصی و منشی به آنها ارائه می‌شود. تنها چیزی که لازم دارید، یک لپ‌تاپ است. میز شما با تمام امکانات لازم در این فضا آماده است و می‌توانید کارتان را شروع کنید.

دفتر کار اختصاصی، برای کسب‌وکارهای بزرگتر

محیط‌ کار اشتراکی سروکورپ، منحصر به ارائه خدمات برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نیست. کسب‌وکارهای بزرگ نیز می‌توانند از امتیازها و خدمات فضای کار اشتراکی استفاده کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند. دفاتر کار اختصاصی، محیطی خصوصی‌تر در بخش دیگری از سروکورپ است؛ محیطی که اتاق‌های کار اختصاصی را با اسامی کسب‌وکارهایی که آن‌ها را اجاره کرده‌اند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و علاوه بر فضای کار مناسب چند نفر و دفتری با تجهیزات کامل، امکان دسترسی ۲۴/۷ به دفاترشان را فراهم می‌کند.

چگونه یک فضای کار اشتراکی، دوران جدید کسب‌وکارها را رقم می‌زند؟

تجربه تحولی مدرن در قلب تهران

دفتر کار اشتراکی سروکورپ، یک تحول مهم در عرصه مدیریت و راه‌اندازی کسب‌وکارهاست. این فضا، در عین قرار داشتن در یکی از مدرن‌ترین نقاط تهران، امکاناتی ارزشمند در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد و آن‌ها را از سبک سنتی اداره کارهایشان دور می‌کند. قرار گرفتن در کنار سایر کسب‌وکارها، یک امکان قابل ملاحظه برای آن‌هاست تا همکاری‌های تازه و شبکه‌سازی‌های مهمی برای آینده کسب‌وکارشان ایجاد کنند. همچنین سروکورپ تهران، ماهانه رویدادهایی حرفه‌ای برای به روز نگه داشتن مشتریان خود برگزار می‌کند که فرصتی برای گرد هم آمدن تمام کارآفرینان حاضر در اینجاست تا یکدیگر را بشناسند و از فرصت‌های این شناخت استفاده کنند.

آمارها نشان می‌دهد اقبال کسب‌وکارها در سراسر دنیا به حضور در محیط‌ کار اشتراکی رو به افزایش است و این مدل کاری، تاثیرات مثبت زیادی بر خلاقیت و پویایی آن‌ها می‌گذارد. برای آنکه تجربه‌ای از این فضای مدرن داشته باشید، می‌توانید با سروکورپ تماس بگیرید، از فضا بازدید کنید و ببینید کدام یک از سرویس‌هایشان به نیازهای کسب‌وکار شما پاسخ کامل‌تری می‌دهد.

نشانی: ولیعصر، بالاتر از ظفر، برج کیان، طبقه ۱۵

www.co-hq.ir

تلفن تماس: 02141406033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha