۰ نفر

ساده ترین راه سیاه شدن موهای سفید + لیست کامل خوراکی

۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۷
کد خبر: 640060
ساده ترین راه سیاه شدن موهای سفید + لیست کامل خوراکی

سیاه کردن مو سفید یکی از دغدغه‌های اساسی در بین افرادی است که علی رغم سن پایین با این مشکل مواجه هستند. روش‌های زیادی برای برگرداندن رنگ موی طبیعی و رفع دائمی سفیدی و سیاه کردن مو وجود داشته که هر کدام وابسته به نوع مو و وضعیت آن با شیوه کاربردی متفاوتی همراه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سیاه کردن مو سفید را می‌توان با انواع ماسک‌های طبیعی مو و روش‌های ارزان و آسان مثل استفاده از گیاهان و مواد طبیعی در دسترس تجربه کرد. اما نکته حائز اهمیت در این خصوص توجه به حساسیت‌ها و نوع مو و وضعیت آن است که امر مشورت با افراد مطلع در این زمینه را ضرورت می‌بخشد.

ویتامین برای سیاه شدن مو

در این مقاله از مجله خدمت از ما سعی داریم با معرفی رایج ترین روش‌ها و مواد طبیعی برای سیاه کردن مو سفید و رفع سفیدی مو شما را در خلاصی از این دغدغه همراهی کنیم.

یکی از نشانه‌های سلامت پوست و مو گذراندن پروسه طبیعی برای پیری و سفیدی است که بروز زود هنگام هر کدام از آن‌ها با ایجاد حس‌های بد در افراد همراه است.

سوالاتی مثل چگونه موهای سفید را از بین ببریم،از چه ویتامین برای سیاه شدن مو بهره بریم و مواردی مشابه همواره در بین افرادی مواجه با سفیدی زودهنگام موها مطرح است.

روش‌های طبیعی در این شرایط بهترین گزینه برای انتخاب است، در این بخش سعی داریم نمونه‌هایی از متد‌های ارائه شده برای سیاه شدن موهای سفید در طب سنتی و موارد مشابه را به شرح ذیل معرفی کنیم.

۱.چگونه با حنا موهای خود را مشکی کنیم

انواع حنا در رفع سفیدی مو‌ها و تقویت آن‌ها نقش پر رنگی دارند. یک نمونه‌ از ماسک حنای ساده و هندی را در این بخش برای سیاه کردن مو سفید معرفی می‌کنیم.

روش اول: در ظرفی دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و پس از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ را به این ترکیب اضافه و به مدت دو ساعت روی موهایتان بگذارید. سپس موهایتان را بشویید.

روش دوم: در ظرفی پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه بریزید و یک ساعت بعد آن را به سر خود بمالید و اجازه دهید این مواد یک ساعت روی سرتان بماند تا موهایتان مشکی شود.

روش سوم: حنای هندی در بیشتر دستورهای طب سنتی روشی موثر برای سیاه کردن مو سفید است. مقداری حنای هندی و آبلیمو و کشک و پودر قهوه در یک ظرف مناسب ریخته و ماده خمیری شکل را پس از ترکیب کامل روی موهایتان بپوشانید.

۲.سیاه کردن مو سفید با سیب زمینی

استفاده از سیب زمینی یک روش آسان، ارزان و ساده برای سیاه کردن مو به شمار می‌آید. برای بهره مندی از این روش پوست کنده شده چندین سیب زمینی را در ظرفی حاوی ۲ لیوان آب به مدت زمان ۵ دقیقه بجوشانید. سپس ترکیب خنک شده این محلول را با چندین قطره روغن رزماری یا اسطخودوس خوشبو کرده و موهایتان شسته و تمیز شده‌تان را با آن ماساژ دهید.

۳.چای سیاه و رفع سفیدی مو

از روش‌های آسان برای سیاه کردن مو سفید می‌توان چای کیسه‌ای سیاه اشاره داشت. صاف شده چندین عدد چای کیسه‌ای سیاه جوشانده شده در آب را برای ماساژ موهایتان استفاده کنید. کاربرد هفته‌ای دوبار از این روش در رفع سفیدی موها تاثیر زیادی دارد. 

۴. سیاه کردن مو با روغن نارگیل و آبلیمو

برای سیاه کردن مو سفید درون یک ظرف مقداری روغن نارگیل بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید و سرتان را با این محلول ماساژ دهید. به مرور زمان رنگ مشکی موهایتان برگردانده می‌شود. این روش علاوه بر سیاه شدن مو در از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه مو تاثیر بسزایی دارد.

۵. گیاه روناس برای سیاه کردن مو سفید

ترکیبات گیاهی روناس در از بین بردن سفیدی مو تاثیر داشته و گاها از آن بعنوان رنگ طبیعی مشکی برای مو یاد می‌کنند.

برای تهیه ماسک مو روناس درون یک ظرف چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب ریخته برای جوش آمدن و روی حرارت بگذارید. سپس سرد شده این محلول را روی موهایتان بگذارید و آن را ماساژ دهید.

۶.سیاه کردن مو با تنباکو

تنباکو از دیگر گیاهان مورد استفاده برای رفع سفیدی مو بوده که برای سیاه کردن مو به روش طبیعی کاربرد دارد. برای تهیه ماسک این گیاه چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب مخلوط کنید و نیم ساعت روی حرارت بگذارید تا بجوشد و پس از خنک شدن روی سرتان ماساژ دهید.

۷.سیاه کردن مو سفید با پوست گردو  

جوشانده پوست گردو برای رفع سفیدی مو و سیاه کردن مو تاثیر بسزایی دارد. محلول تهیه شده از دو قاشق غذاخوری پودرشده گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو ریخته و ترکیب بدست آمده را در یک لیوان آب حل کنید. سپس آن را به مدت دو ساعت روی موهایتان گذاشته و بعد بشویید.

۸.بهترین ویتامین برای سیاه شدن مو

ویتامین B - ۹ تا حد زیادی روی روند سفیدی مو تاثیر داشته و می‌توان آن را یک منبع غنی برای رفع سفیدی و سیاه کردن مو از روش پیشگیری سفیدی دانست. در حالت کلی ویتامین گروه B و A در روند سفیدی دیر رس موها تاثیر بسزایی دارند.

۹. کنجد برای سیاه کردن مو سفید

کنجد نمونه‌ای از دانه‌های روغنی بسیار مفید با خواص شگفت انگیزی برای تقویت پوست و مو است. خمیر کنجد سیاه خیس شده که از له شدن این دانه روغنی در میکسر و مخلوط کن تهیه شده برای رفع سفیدی مو بسیار کاربردی است.

خمیر تهیه شده از ترکیب پودر شده یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا در یک با یک لیوان آب جوش را به مدت دو ساعت روی موهایتان قرار داده و سپس آن را بشویید و به مرور زمان شاهد محو شدن موهای سفید سرتان باشید.

۱۰.سیاه کردن مو سفید با برگ کاری

برگ کاری که در لیست ادویه‌ها قرار داشته برای رفع سفیدی مو کارساز است. برای این کار ماسک تهیه شده از مقداری برگ کاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید.

۱۱. سیاه کردن مو سفید با گیاه رزماری

برای استفاده از خواص گیاه رزماری در جهت رفع سفیدی مو سر یک چهارم رزماری خشک را در دو فنجان آب بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. صاف شده این محلول را به مدت شب تا صبح روی موهایتان قرار دهید و شاهد اثر بخشی این گیاه بر رفع سفیدی موهایتان باشید.

۱۲.انبه نارس برای سیاه کردن مو

ماسک تهیه شده از چندین ترکیب انبه نارس خرد شده با برگ این میوه و قرار دادن آن در معرض آفتاب بر روی موها تاثیر بسزایی داشته و رفع سفیدی مو را به مرور زمان به همراه دارد.

۱۳.سیاه کردن مو سفید با رژیم غذایی سالم

استفاده متناسب از انواع ویتامین‌ها، مواد مغذی، مواد معدنی، سبزیجات و رژیم غذایی مناسب در جلوگیری از سفیدی زود رس موها و برگرداندن رنگ طبیعی مو تاثیر بسزایی دارد.

در این موارد می‌توان به منابع غنی امگا۳ مثل ماهی سالمون، پروتئین‌ها مثل (سویا ،کینوا، ارزن و ...)، منابع تامین کننده روی ،مس و مواردی از این قبیل اشاره داشت.

یکی از مواردی که در از بین بردن سفیدی موها تاثیر بسزایی داشته، یافتن علت سفید شدن مو است. دلایلی مثل وراثت، تغذیه نامناسب و نگهداری ناصحیح از موها بیشترین موارد را در این عارضه به خود اختصاص داده است. 

در نهایت توجه کافی به روش‌های پیشگیرانه برای رفع سفیدی مو در کنار شیوه‌های سیاه کردن مو سفید نقش بسزایی در نگهداری صحیح از موها دارد. شما می‌توانید با رژیم غذایی سالم و بهره مندی از خاصیت ماسک‌های طبیعی و مشورت با افراد مطلع در این زمینه برگرداندن رنگ طبیعی مو و سیاه کردن مو سفید را به راحتی تجربه کنید.