۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

واکسن های سینوفارم هیچ تفاوتی با هم ندارند

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱:۵۸
کد خبر: 558276
واکسن های سینوفارم هیچ تفاوتی با هم ندارند

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد، واکسن های سینوفارم تزریق شده در کشور هیچ تفاوتی با واکس‌های تزریقی در چین و خیلی از کشورهای دیگر ندارد و قضاوت در خصوص این واکسن براساس قیمت صحیح نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییسی اظهار کرد: واکسن سینوفارم هایی که در کشور مصرف شده، همان واکسن هایی است که در  خود چین و خیلی از کشورهای دیگر استفاده شده و هیچ تفاوتی با سینوفارم‌های دیگر ندارد.

وی تاکید کرد: براساس قیمت نمی توان قضاوت کرد که این واکسن یک واکسن درجه ۲ و یا درجه یک و یا متفاوت است و علت آن هم این است که شرکت های واکسن ساز برای بعضی از کشورها یک قیمت دارند و برخی مواقع با قیمت پایین تر واکسن خود را ارائه می دهند.

رییسی گفت: به عنوان مثال معمولا واکسنی که به سبد کووکس می فروشند، خیلی قیمت آن پایین تر است یا اینکه به بعضی از کشورهای دیگر که می فروشند ممکن است قیمت آن خیلی پایین تر باشد و اصولا خود سینوفارم قیمتش را نسبت به قبل ارزان کرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: بنابراین صحبت این روزنامه کاملا کذب است و واقعا باید پیگیری حقوقی شود و اگر مستنداتی وجود دارد باید ارائه شود و این به نوعی تشویش اذهان عمومی است که این روزنامه انجام داده است.