۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان تشریح کرد؛

همه بیمارستان های جنوب غرب خوزستان، درگیر کرونا

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 553759
همه بیمارستان های جنوب غرب خوزستان، درگیر کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همه بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و بیمار در انتظار بستری در بخش‌های عادی نیز وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی کریمی، با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری کرونا در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خوبی نداریم و به ایجاد بیمارستان صحرایی یا در نظر گرفتن مراکز دیگری برای بستری بیماران در منطقه جنوب غرب نیاز داریم.

وی افزود: تا حد امکان سعی کرده‌ایم با درمان سرپایی بیماران، بار بستری‌های کرونا را کاهش دهیم اما این کار تا حدی امکان‌پذیر است و به تدریج برخی از این بیماران بدحال خواهند شد و باید بستری شوند. با توجه به برگزاری مراسم عزاداری، احتمالا پیک بعدی را نیز در راه خواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا نیاز به تخت بستری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیار تحت فشار هستیم و عملا هیچ چیزی نداریم. با کمبود و نبود امکانات، نبود نیروی انسانی به اندازه کافی، کمبود اکسیژن و کپسول اکسیژن و تخت بستری مواجه هستیم و تنها چیزی که داریم ویروس کرونا و تعدادی نیروی کادر درمان است که در حال جان‌فشانی هستند.

کریمی افزود: همه بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان درگیر کرونا هستند و بیمار در انتظار بستری در بخش‌های عادی نیز وجود دارد. ظرفیت بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و در حال ظرفیت‌سازی جدید هستیم و در واقع، در شرایط کاملا جنگی در حال مدیریت بیماری هستیم.

وی گفت: سوش دلتا با سوش‌های قبلی بسیار متفاوت است و درگیری بیمار با این گونه ویروس، زیاد و سریع و عجیب و غریب است.