۰ نفر

رییس موسسه تحقیقات واکسن رازی بیان کرد؛

اجرا فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در ایران مال

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 553178
اجرا فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در ایران مال

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران از هفته اول شهریور ماه در مرکز تجمیعی واکسیناسیون ایران مال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اسحاقی افزود: با توجه به اتمام فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس و ارسال گزارش فاز دوم به سازمان غذا و دارو در انتظار ابلاغ پروتکل‌ها و دریافت مجوز برای شروع فاز سوم بالینی هستیم.

وی با بیان اینکه از هفته اول شهریور ماه وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می شویم، افزود: با توجه به شرایط حاد، ۴۰ هزار داوطلب برای فاز سوم کارآزمایی بالینی در نظر گرفتیم؛ لذا مرکز واکسیناسیون ایران مال یکی از سایت هایی است که برای تزریق واکسن این حجم داوطلب مشخص شده است.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تقدیر از حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فاز یک و دو کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول (ص) انجام شد.

وی افزود: فاز اول اسفند ۱۳۹۹ با ۱۳۳ داوطلب اجرا و در این مرحله دز موثر واکسن مشخص شد. فاز دوم در خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۵۰۰ نفر انجام شد که براساس آنالیز تیم کارآزمایی بالینی، نتایج آن رضایت بخش است.

اسحاقی تصریح کرد: داوطلبان برای فاز سوم کارآزمایی بالینی محدودیت خاصی ندارند، فقط قبل از تزریق توسط تیم پزشکی معاینه می شوند و باید دارای شرط سنی ۱۸ سال به بالا باشند.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد: در صورت پیشرفت ۳۵ درصد از فاز سوم کارآزمایی بالینی و کسب نتایج رضایت بخش می توانیم، مجوز  مصرف اضطراری را از سازمان غذا و دارو دریافت و هر چه سریعتر هموطنان را واکسینه کنیم.

بازدید مشترک مسئولان علوم پزشکی ایران و انستیتو رازی برای بررسی شرایط  اجرای فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس،‌ روز چهارشنبه بیستم مرداد ۱۴۰۰ از مرکز تجمیعی واکسیناسیون ایران مال انجام شد.