۰ نفر

آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۵۰
کد خبر: 550712
آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی گفت: آنتی‌بادی موجود در بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با این ویروس، در مقایسه با کرونای چینی و انگلیسی ضعیف‌تر است، اما به رغم این مسأله آنتی بادی بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ علی امیری اظهار کرد: ابتلا به کرونا دلتا در کودکان و نوجوانان بیش از کرونای چینی و انگلیسی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: این ویروس قبل از جهش در این گروه جمعیتی فاقد علامت بود و امروز با این جهش و بروز کرونا دلتا، کودکان و نوجوانان هم در صورت ابتلا به بیماری، علائم بالینی را تجربه می‌کنند.

امیری تصریح کرد: در واقع کودکان و نوجوانان قبل از ظهور کرونا دلتا نیز به کووید۱۹ مبتلا می‌شدند، اما در اغلب موارد بی‌علامت و در حقیقت ناقل بیماری بودند.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون هم جهش یافته و دلتا پلاس در این کشور بروز کرده، اما تاکنون شیوع جهانی این بیماری گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: میزان سرایت و بیماری‌زایی این ویروس به دلیل افزایش قدرت چسبندگی به دیواره‌های سلولی و همچنین مسدود کردن مسیرهای گسترده‌تر داخلی سلول‌ها افزایش یافته و بنابراین با تعداد کمتری از عوامل آلودگی، شخص بیمار خواهد شد.  

امیری بیان کرد: علائم کرونا دلتا نیز طیف متعددی از علائم متعارف کووید۱۹ بوده و به صورت تنفسی، گوارشی و... بروز می‌کند.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با ابتلا بهبودیافتگان ویروس کووید۱۹ به کرونا دلتا، عنوان کرد: آنتی بادی موجود در بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با این ویروس، در مقایسه با کرونای چینی و انگلیسی ضعیف‌تر است، اما به رغم این مسأله آنتی بادی بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در امر پیشگیری از این نوع کرونا نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی گذشته مانند رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات باید مورد توجه قرار بگیرد.

امیری افزود: علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتاً با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌کند.

این فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: قدرت انتقال و سرایت این ویروس ۱۲ برابر بیشتر از کرونای چینی بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال می‌یابد و برخلاف کرونای چینی بیش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم آن نیز عمدتاً در این گروه جمعیتی شدیدتر است.