۰ نفر

وزیر بهداشت؛

به واکسیناسیون روزانه ۵۰۰هزار نفری مصمم هستیم

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 544146
به واکسیناسیون روزانه ۵۰۰هزار نفری مصمم هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از امروز باید مصمم شویم روزانه تا۵۰۰ هزار نفر واکسینه شوند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، سعید نمکی در اجلاس مشترک با فرماندهان سپاه کشور و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هم به صدور دستورالعملی اعلام کردیم که برای واکسینه کردن ۵۰۰ تا۷۰۰هزار واکسن در روز آماده شوند.
وی گفت: طرف‌های قرارداد با تاخیر در انجام تعهدهایشان درحال انجام تعهد درقبال واکسن‌ها به کشور هستند.
وزیر بهداشت افزود: یکی دو واکسن داخلی هم ضمیمه این واکسن‌ها شده است که شاید همین خبر پیامی به طرف‌های قرارداد باشد که تا دیر نشده قرارداد‌ها و تعهدهایشان را اجرایی کنند.
وی گفت: هرچه بتوانیم بیشتر واکسن بزنیم، آسیب پذیری قشر‌های آسیب پذیر کمتر می‌شود حتی یک دُز واکسن شانس گرفتاری‌های وخیم را ۵۰درصد کمتر می‌کند.
نمکی افزود: قرارمان این است که افراد بالای ۶۰ سال واکسینه شوند. در سیستان و بلوچستان و استان‌های مرزی حتما واکسیناسیون باید از۵۰ سال به بالا باشد و تا نیمه مرداد باید همه گروه‌های هدف با تامین واکسن واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کارمشترک وزارت بهداشت و بسیج و موفقیت طرح شهید سلیمانی گفت: قرار ما این است که پایگاه‌های تجمیعی و غیر تجمیعی از صفر تا صد در اختیار بسیج قرار بگیرد و وزارت بهداشت تامین کننده واکسن باشند و آن‌ها مدیریت مجموعه را برعهده داشته باشند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه روند افزایشی بیماری در استان سیستان و بلوچستان متوقف شده و تلاش می‌کنیم بیماری را در استان هرمزگان نیز مهار کنیم.