۰ نفر

کشف انواع جدید کرونا در آفریقا نگران کننده است؟

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 530570
کشف انواع جدید کرونا در آفریقا نگران کننده است؟

به عقیده کارشناسان، گسترش انواع ویروس کرونا در آفریقا باعث افزایش موارد و مرگ و میر در سراسر قاره شده و در نتیجه این نگرانی وجود دارد که انواع جدید را نمی‌توان به راحتی ردیابی کرد، زیرا آزمایش مورد نیاز برای شناسایی آن‌ها به طور گسترده در دسترس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، تصور می‌شود که موج جدید ابتلا در آفریقا تا حدودی با ظهور برخی از انواع قابل انتقال بیشتر در ارتباط است. اوگاندا اولین کشور در این قاره بود که وجود گونه‌ای را که برای اولین بار در هند در اواخر سال گذشته شناسایی شد تأیید کرد.
این نوع در حال حاضر در کنیا، مراکش، الجزایر، آفریقای جنوبی، بوتسوانا، آنگولا، کنگو، نیجریه، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه گزارش شده است. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) نوع دیگری از ویروس که سال گذشته در آفریقای جنوبی ظهور کرد، باعث ثبت تعداد موارد جدید در منطقه آفریقای جنوبی شد. این نوع در بیش از ۲۰ کشور آفریقایی دیگر نیز ثبت شده است.

حدس زده می‌شود که به احتمال زیاد این گونه جدید،   به سایر کشور‌ها رسیده است، اما تعداد کمی از آن‌ها قادر به تعیین توالی ژنومی ویژه برای شناسایی انواع ویروس کرونا هستند.

در نیجریه، دانشمندان نوع جدیدی از ویروس را  شناسایی کرده اند، اگرچه در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این نوع ویروس در افزایش انتقال موثر است.

با این حال، مقاله اخیر در Lancet - یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین مجلات پزشکی عمومی در جهان - اشاره کرد که در حالی که تلاش برای کنترل این ویروس در جریان بود، در مورد بودجه و  کمبود امکانات و کارکنان مشکلاتی وجود داشت.