۰ نفر

مطالعات نشان می‌دهد؛

کووید ۱۹ احتمال نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲:۰۶
کد خبر: 524143
کووید ۱۹ احتمال نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در موارد نادر، افراد کرونایی بستری شده در بیمارستان می‌توانند دچار نارسایی قلبی شوند حتی اگر قلب شان از قبل سالم باشد.

به گزارش مدیسن نت، محققان دریافتند که از بیش از ۶۴۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان، ۰.۶٪ جدیداً دچار نارسایی قلبی شده اند. این تعداد شامل هشت بیمار، عمدتاً مردان نسبتاً جوان بود که سابقه بیماری قلبی یا عوامل پرخطر برای آن را نداشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نارسایی قلبی زمانی ایجاد می‌شود که قلب نتواند خون کافی و موردنیاز بدن را پمپاژ نماید، که منجر به علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب شدید، تجمع مایعات و تورم در پاها می‌شود.

 «آنورادا لالا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «بر اساس یافته‌ها، به نظر می‌رسد نارسایی قلبی جدید غیرمعمول است و معمولاً بیماران مبتلا به سابقه بیماری قلبی یا سکته مغزی یا عوامل پرخطر برای ناراحتی قلبی، مانند فشار خون بالا یا دیابت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما تعداد معدودی از بیماران علیرغم نداشتن عوامل خطر، به نارسایی قلبی مبتلا شدند. هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نیست.»

به گفته محققان، یک احتمال این است که واکنش التهابی بدن به کروناویروس می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.