۰ نفر

یافته محققان فرانسوی؛

میگرن قبل از یائسگی با افزایش فشارخون بالا مرتبط است

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۴۹
کد خبر: 523834
میگرن قبل از یائسگی با افزایش فشارخون بالا مرتبط است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که قبل از یائسگی دچار میگرن هستند، بعد از آغاز یائسگی با خطر فشارخون بالا روبرو خواهند بود.

به گزارش مدیسن نت، «جیانلوکا سِوری»، سرپرست تیم تحقیق از انستیتوی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه در پاریس، می‌گوید: «میگرن در خانمها بیشتر از مردان رخ می‌دهد و در سالهای قبل از یائسگی شیوع بیشتری دارد.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تعداد کمتری از زنان بعد از یائسگی دچار سردردهای ناتوان کننده می‌شوند، اما در طول این مدت تعداد بیشتری از زنان مبتلا به فشار خون بالا هستند. میگرن یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی است، از اینرو محققان درصدد بررسی این برآمدند که آیا سابقه میگرن با افزایش فشار خون پس از یائسگی ارتباط دارد یا خیر.

این مطالعه شامل بیش از ۵۶ هزار زن فاقد فشارخون بالا یا بیماری قلبی در زمان ورود به دوره یائسگی بود. از بین این تعداد، بیش از ۹۵۰۰ نفر دچار میگرن بودند.

این زنان بالغ بر ۲۰ سال تحت نظر بوده و هر ۲ تا ۳ سال، نظرسنجی سلامت را تکمیل می‌کردند.

در پایان مطالعه، بیش از ۱۱۰۰۰ زن میگرن را تجربه کرده بودند. بیش از ۱۲,۵۰۰ زن دچار فشار خون بالا شدند که شامل بیش از ۹۴۰۰ زن بدون میگرن و ۳۱۰۰ زن دچار میگرن است.

محققان پس از در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، به این نتیجه رسیدند زنانی که قبل از یائسگی میگرن داشتند، ۲۹٪ بیشتر با احتمال ابتلاء به فشارخون بالا بعد از یائسگی روبرو بودند.

به گفته سوری: «مشخص شده است که افراد مبتلا به میگرن علائم اولیه سفتی شریانی را دارند. رگ‌های سفت و سخت قادر به تأمین جریان خون نیستند و در نتیجه فشار افزایش می‌یابد.»