۰ نفر

تب طولانی‌مدت؛ هشداری برای ابتلای اطفال به کروناویروس

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۶:۴۸
کد خبر: 523054
تب طولانی‌مدت؛ هشداری برای ابتلای اطفال به کروناویروس

یک متخصص بیماری‌های عفونی در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اطفال علایم ساده سرماخوردگی داشته باشند، نیاز به دادن تست کرونا نیست، کودک ممکن است یک یا دو روز تب کند اگر تب ادامه یابد، باید وی را به مراکز درمانی برای پیگیری تب و در صورت صلاحدید پزشک برای تست کرونا ارجاع دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ ناصر خسروی  با بیان اینکه کرونای اطفال از دو جهت اهمیت دارد، اظهار کرد: در موج‌های اول و دوم کروناویروس گفته می‌شد که این ویروس اطفال را درگیر خود نمی‌کند، اما در موج‌های بعد گرفتاری اطفال محرز و ابتلای موارد زیادی تایید شد.

وی نکته مهم دیگر کرونای اطفال را خفیف بودن علایم در آنان عنوان کرد و افزود: همین عامل باعث می‌شود که بیماری نوزاد یا کودک مشخص نباشد و در نتیجه سبب انتقال ویروس به اطرافیان شود.

خسروی گفت: در صورت ملاحظه تب در اطفال نخستین کار آن است که وی را قرنطینه کنند، در درجه بعد مواظب تب وی باشند، تماس با وی به حداقل برسد، اطرافیان از ماسک استفاده کرده و مواظب پیشرفت علایم وی باشند.

 این متخصص بیماری‌های عفونی درخصوص تست کرونا در اطفال تصریح کرد: اگر این قشر علایم ساده سرماخوردگی داشته باشند، نیاز به دادن تست نیست، کودک ممکن است یک یا دو روز تب کند اگر تب ادامه یابد، باید وی را به مراکز درمانی برای پیگیری تب و در صورت صلاحدید پزشک برای تست کرونا ارجاع دهند.

وی بیان کرد: اگر خانواده‌ای درگیر ویروس کرونا شد و کودکان علامتی پیدا نکردند، والدین آنان را برای نگهداری نزد افراد دیگر نبرند و در خانه قرنطینه شوند زیرا احتمال ناقل بودن آنان البته به‌صورت خفیف وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی درخصوص تزریق واکسن برای نوزادان و کودکان خاطرنشان کرد: فعلا این قشر در اولویت دریافت تزریق واکسن قرار نگرفته‌اند.

 این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه احتمال خطای پزشک در تشخیص کروناویروس از سرماخوردگی وجود دارد، ادامه داد: پس از ارجاع نوزاد و کودک به پزشک، در ابتدا داروی نگهدارنده تب برای وی تجویز می‌شود، اگر هم مشکل پیشرفته باشد مانند بزرگسالان، داروهای ضد ویروس و ضد التهاب برای او تجویز می‌شود.

وی یادآور شد: ممکن است کودکی بیماری زمینه‌ای نداشته باشد اما ویروس کرونا آسیب شدیدی به وی وارد کند که علت آن رفتار خود ویروس و نوع آن است البته احتمال آن کم است، معمولا رفتار بد ویروس کرونا در بیماران زمینه‌ای خود را بروز می‌دهد.

خسروی درخصوص محافظت اطفال در برابر کروناویروس گفت: اقدامات پیشگیرانه ویژه بزرگسالان برای کودکان نیز رعایت شود، کودکان در محیط‌ها و تجمعات بزرگ  حضور پیدا نکنند، چرا که هر جا تجمع باشد احتمال انتقال ویروس وجود دارد و تا حد امکان از بیرون رفتن‌های غیر ضرور جلوگیری شود.