۰ نفر

طبق اطلاعات منتشر شده؛

۱۷درصد آمریکایی‌ها در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 517811
۱۷درصد آمریکایی‌ها در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

در حالی که سه تولید کننده واکسن کرونا در آمریکا مسقر هستند تقریبا ۱۷درصد جمعیت این کشور به طور کامل علیه ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ واکسینه شده‌اند.

به گزارش نیویورک پست، طبق اطلاعاتی که منتشر شده، تقریبا 58 میلیون آمریکایی به طور کامل علیه ویروس کرونا و بیماری کووید_19 واکسینه شده اند و تقریباً 102 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن را تزریق کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، در مجموع 17 درصد از جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده اند در حالی که 30 درصد حداقل یک بار واکسن کرونا تزریق کرده اند.

اکثریت افراد واکسینه شده یعنی تقریباً 53 درصد، 65 سال یا بیشتر سن دارند در حالی که 22 درصد از دیگر بزرگسالان نیز کاملاً واکسینه شده اند.

در مقابل، 32.9 میلیون نفر یا 9.9 درصد از جمعیت این کشور از 10 مارس واکسینه شده بودند و 62.4 میلیون نفر، یا 18.8 درصد  نز حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده بودند.

به گفته مقامات ایالات متحده، به طور کلی، 57.9 میلیون نفر در این کشور به طور کامل واکسینه شده اند در حالیکه 101.8 میلیون نفر حداقل یک دوز از روز جمعه دریافت کرده اند.

 ایالت هایی که کمترین میزان واکسیناسیون را ثبت کرده اند شامل "می‌سی‌سی‌پی" ، "آلاباما" و "جورجیا" می شوند.

این در حالی است که سه واکسن کرونا در ایالات متحده موجود است: واکسن های فایزر و مدرنا که برای واکسینه شدن کامل باید دو دوز آن ها تزریق شود، و واکسن تک دوز جانسون و جانسون.