۰ نفر

وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن برای اهالی شهرری

۲۳ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 599237
وام ۲۰۰میلیون تومانی مسکن برای اهالی شهرری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بنیاد مسکن، برای نوسازی بافت‌ های فرسوده در شهرری وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ۴۰میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دیدار اخیرش با اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به منظور بررسی احیای بافت‌های فرسوده و بازنگری طرح هادی روستاها انجام گرفت، اظهار کرد: ری با ۸۴ روستا و ۵ بخش، یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان تهران و دارای بافت های فرسوده فراوانی است.

وی با تاکید بر لزوم نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی و شهری، گفت: وجود خانواده‌های کم برخوردار در شهرستان ری، عدم برخورداری از امکانات رفاهی و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی و بلایای طبیعی قرار گرفتن، این شهرستان را از سایر شهرستان‌های استان تهران متمایز کرده است لذا مقرر شد رئیس بنیاد مسکن از محلات هاشم آباد و نفرآباد و روستاهای شهرستان بازدید میدانی داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: بنیاد مسکن، برای نوسازی بافت‌های فرسوده وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد، باز پرداخت ۲۰ ساله و با ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره و همچنین برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته است.

یزدی‌خواه با اشاره به عدم بازنگری طرح هادی تعدادی از روستاهای شهرستان ری، افزود: در این جلسه مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تخصیص اعتبارات لازم، نسبت به بازنگری طرح هادی روستاهایی که بیش از ۱۰ سال از طرح هادی آنها می‌گذرد، با قید فوریت اقدام کند.

صدور مجوز برای ساخت ۴ طبقه در محله نفرآباد بازنگری می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به دیدارش با علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که ساکنان محله نفرآباد با محدودیت ساخت و ساز از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روبرو هستند.

وی با اشاره به درخواست اهالی این منطقه مبنی بر ضرورت نوسازی و بهسازی بافت فرسوده گفت: در این جلسه مقرر شد معاونت میراثی وزارتخانه، ضمن بازدید میدانی از محله، موضوع را مورد بررسی قرار داده و مجوز ساخت تا ۴ طبقه مسکونی در شورای فنی وزارت میراث فرهنگی با نظر مساعد مورد بازنگری قرار گیرد.