۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

اتوبان‌ های کشور هوشمند می شود

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۵۵
کد خبر: 529538
اتوبان‌ های کشور هوشمند  می شود

با بهره‌برداری از مسیر چهار خطه‌ی محور اردستان_اصفهان به طول ۲۲ کیلومتر مسیر اردستان به اصفهان حدود پنج کیلومتر کوتاه‎‌تر شد و وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، اعلام کرد که از این پس تمامی اتوبان‌هایی که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد، هوشمند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز (پنجشنبه_۳۰ اردیبهشت ماه) در آیین بهره برداری از مسیر چهار خطه محور اردستان_اصفهان اظهار کرد:  یکی از الزامات و ضرورت ها، ایمن سازی این محور بود که در طول سال تصادفات زیادی  در آن رخ می داد و خوشبختانه امروز با هزینه شدن ۳۴۰ میلیارد ریال، ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) به صورت بزرگراه افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این مسیر، علاوه بر ایمن سازی، مسیر اردستان به اصفهان حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر شد، افزود: امیدواریم با بهره برداری از شش کیلومتر باقیمانده، کل مسیر اردستان به اصفهان به بزرگراه تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جریان توسعه راه های کشور در سال های گذشته آغاز شده و سالانه هزار کیلومتر به بزرگ راه های کشور اضافه می شود که این امر توانسته آسایش و ایمنی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

اسلامی، با اشاره به گلایه نیروهای شرکتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت:  متأسفانه شروع به کار بخش راهداری را تصدی گری تصور کردند که این موضوع خلاف ماهیت امر است. شغل راهداری یک کار دشوار و شبانه روزی است و نمی شود آن را پیمان سپاری و آماده به کار اداره کرد. امیدواریم موانع تسریع و مشکل همکاران ما در بخش راهداری برطرف شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون موضوع حمل و نقل هوشمند در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار کرد: راه هوشمند، سامانه حمل ونقل هوشمند و نظامات مدیریتی، هدایتی و کنترل هوشمند در قالب نرم افزار یکپارچه طراحی شده و در دستور کار است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، از این پس تمامی اتوبان هایی که در کشور به بهره برداری می رسد، هوشمند است و این روش، بهره وری و ایمنی را در راه های کشور ارتقا می دهد.

اسلامی خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی انجام شده، ۶۵ هزار ناوگان بالای ۴۰ سال، در ناوگان باری کشور وجود دارد که با برنامه ریزی به عمل آمده در یک بازه زمانی پنج ساله نوسازی می شود. طرح نوسازی ناوگان های فرسوده نیز شروع شده و کارخانه های ماشین سازی موظف‌اند کامیون هایی را تولید کنند که مطابق با استاندارهای وزارت راه و شهرسازی باشد.