۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در زیبادشت تهران/ انعطاف مالکان در اعلام قیمت

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴
کد خبر: 505615
قیمت مسکن در زیبادشت تهران/ انعطاف مالکان در اعلام قیمت

قیمت واحدهای نوساز محله زیبا دشت تهران از متری 35 تا 40میلیون تومان آغاز می‌شود و بسته به نوع ملک، امکانات و... بالاتر نیز می‌رود.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ زیبادشت یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه22 شهرداری است؛ قیمت مسکن در این محله بالا بوده و واحدهای این محله با قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شود.

یکی از کارشناسان مشاور املاک که در محله زیبادشت فعالیت دارد، در رابطه با قیمت مسکن در این محله گفت: واحدهای نوساز محله زیبادشت از متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که نوع ملک، طبقه، متراژ، جهت ملک و... در تعیین قیمت مسکن تاثیرگذار است؛ در تعیین قیمت واحدهای قدیمی نیز سن بنا پیش از هر چیز حایز اهمیت است؛ همچنین واحدهای شخصی قیمتی بالاتر از برج‌ها دارد؛ چرا که واحدهای شخصی دو یا سه طبقه بوده و در واقع خریدار هزینه زمین را نیز پرداخت می‌کند؛ در صورتیکه در خصوص برج‌ها چنین نیست.

وی ادامه داد: یک خانه 120متری و 15سال ساخت در گلشاد متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ همچنین قیمت یک خانه 100متری و دو سال ساخت در گلبانگ 45میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، خریداران فکر می‌کنند که قیمت مسکن در آینده کاهش خواهد داشت و از این رو برای خرید دست نگه داشته‌اند؛ به همین جهت تعداد خریداران مسکن کاهش داشته است؛ زمانی که تعداد خریداران زیاد باشد مالک می‌تواند ملک را به بالاترین قیمت به فروش برساند اما اکنون خریداری وجود ندارد و مالکان نیز مجبورند در تعیین قیمت مسکن انعطاف نشان دهند و واحد را با قیمتی ارزان‌تر به فروش برسانند.