۰ نفر

متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پرداخت می‌شود

جزئیات وام طرح ملی مسکن/ اعطای ۱۰۰میلیون تومان در مرحله

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۰۲
کد خبر: 424477
جزئیات وام طرح ملی مسکن/ اعطای ۱۰۰میلیون تومان در  مرحله

بر اساس آنچه از سوی برخی متولیان طرح ملی مسکن اعلام شده، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مرتبط با این طرح در ۴ مرحله به واحد مسکونی بسته به میزان پیشرفت فیزیکی اختصاص می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک مقام مسئول این بانک در خصوص جزئیات مربوط به مبلغ و نحوه پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تحت مأموریت بنیاد مسکن گفت: بر اساس اعلام مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که یکی از اصلی ترین نهادهای مجری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است، این نهاد، مسئول ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح برای متقاضیان واجد شرایط در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر است.

وی افزود: هم اکنون هزار و ۱۳۳ شهر کشور جمعیتی کمتر از صد هزار نفر دارند که قرار است در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در این شهرها واحدهای مسکونی احداث و به آنها واگذار شود.

این مقام مسئول بانکی ادامه داد: جزئیات اعلام شده از سوی مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان و نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در قالب طرح اقدام ملی مسکن حاکی است میانگین این تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی این طرح ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی یادآور شد: این تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها به حساب افتتاحی متقاضیان واحد شرایط در بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات واریز و مرحله به مرحله به پروژه‌ها تزریق می‌شود تا عملیات ساخت و تکمیل پروژه متناسب با برنامه زمانبندی تعیین شده انجام شود.

بنیاد مسکن: میانگین تسهیلات طرح ملی مسکن در شهرهای کوچک، ۱۰۰ میلیون تومان

همچنین یک مقام مسئول در بنیاد مسکن در این باره اعلام کرد: تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن در پروژه‌های مربوط به شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر که بنیاد مسکن متولی اجرای طرح اقدام ملی در این شهرهاست به طور متوسط ۱۰۰ میلیون تومان است که در چهار مرحله پس از تأیید روند پیشرفت فیزیکی از سوی کارشناسان به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول تزریق تسهیلات مربوط به «انتهای عملیات فونداسیون» است، افزود: بعد از اجرای این مرحله و تأیید آن از سوی کارشناسان مرحله اول تسهیلات به پروژه تزریق می‌شود. مراحل بعدی نیز «بعد از اتمام اسکلت فلزی» و یا «۵۰ درصد از اتمام اسکلت بتونی» خواهد بود که به عنوان مرحله دوم تسهیلات، از حساب متقاضیان به پروژه تخصیص پیدا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن، مرحله سوم تزریق تسهیلات به واحدهای در دست ساخت مربوط به «اتمام عملیات سفت کاری» واحدهای مسکونی است، در این مرحله، بعد از اتمام سفت کاری ساختمانی سومین بخش از تسهیلات به پروژه تزریق خواهد شد. در مرحله چهارم، تسهیلات پس از «اتمام نازک کاری» به واحدها اختصاص می‌یابد تا موارد باقی مانده و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل واحد تأمین مالی شود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متقاضیانی که پس از پالایش از سوی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متقاضیان واجد شرایط برای ورود به طرح اقدام ملی مسکن شناخته می‌شوند باید قبل از شروع عملیات ساختمانی مبلغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به عنوان تضمین در یک حساب غیر قابل برداشت نزد یکی از بانک‌های عامل پرداخت کننده تسهیلات این طرح واریز کنند و این مبلغ در دو مرحله اول و دوم پرداخت اقساط بانکی با تأیید کارفرما به متقاضی برگشت داده خواهد شد.

لازم به ذکر است یکی از شروط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آن است که متقاضی باید تمکن مالی به منظور تأمین هزینه ساخت و تکمیل واحد و سپس بازپرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شده داشته باشد.