۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش بیش از 2برابری قیمت بلیت ترکیه/ شرکت‌های هواپیمایی و مسافران در سردرگمی

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 418854
افزایش بیش از 2برابری قیمت بلیت ترکیه/ شرکت‌های هواپیمایی و مسافران در سردرگمی

بیشتر تماس ها به شرکت‌های هواپیمایی برای کنسلی است. آیا پرواز خود را که برای اواخر اسفند رزرو کرده اند لغو کنند یا خیر؟ آیا برای تردد هوایی نیاز به کارت سلامت است یا خیر؟ وضعیت پروازهای داخلی و خارجی کشور در عید به چه منوال است؟

اقتصادآنلاینمحبوبه قرمزچشمه؛ اسفند امسال برای شرکت‌های هواپیمایی متفاوت از سال گذشته آغاز شد. پیک و اوج درآمد شرکتهای هواپیمایی مربوط به اسفند و فروردین است. تورهای مختلف بر روی سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی با قیمت‌های مختلف درج می‌شود و مسافران نوروزی بر اساس وسع مالی خود اقدام به خرید تورها می‌کنند اما با اعلام کرونا در ایران، مسافران و شرکت‌های هواپیمایی  دچار سردگرمی و تردید شده‌اند.

حسام شهاب‌فر، کارشناس تورهای خارجی در ارتباط با شرایط فعلی وضعیت پروازهای خارجی در کشور گفت: وضعیت پروازها در اسفند امسال متفاوت از سال پیش است. ترکیه به عنوان یکی از سه مقصد اصلی گردشگران ایرانی است. امروز 3 اسفند بیشترین متقاضی سفر خارجی به این کشور است. تا قبل از اعلام کرونا در ایران قیمت یک لنگه پرواز چارتری به ترکیه 400 هزار تومان بود، امروز این رقم به بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان تومان رسیده است. بیشتر مسافران کسانی هستند که در کشورهای مختلف اقامت دارند و با اعلام کرونا در تلاش هستند که سریع از ایران خارج شوند.

بیشتر تماس‌ها برای کنسلی است

وی در ادامه گفت: کویت به شکل کلی پروازهای دو طرفه چه از کویت و چه از ایران را لغو کرده است.

این کارشناس تور خارجی با بیان این‌که بیشتر تماس‌ها به شرکت‌های هواپیمایی برای کنسلی است. گفت: مسافران می‌پرسند آیا پرواز خود را که برای اواخر اسفند رزرو کرده اند، لغو کنند یا خیر؟ آیا برای تردد هوایی نیاز به کارت سلامت است ؟ آیا پروازهای خارجی عید نوروز لغو می‌شود؟ وضعیت پروازهای داخلی و خارجی کشور در فروردین به چه منوال است؟ چقدر برای کنسلی جریمه باید پرداخت کنند؟ شرکت هواپیمایی اطلاعیه و یا بخشنامه ای در این مورد خاص اعلام کرده است؟

شهابفر  در ارتباط با هزینه کنسلی پروازها گفت: پرواز‌های سیستمی اگر یک هفته قبل از پرواز کنسل شود براساس قانون 25 درصد و اگر 24 ساعت قبل از پرواز کنسل شود، مشمول 35درصد جریمه خواهد داشت.

وی در آخر گفت: شرکتهای هواپیمایی با یک سردرگرمی مواجه هستند. کارشناسان تور و پرواز‌ها همه و همه با یک مشکل بزرگ مواجه هستند. امیدواریم شرایط به زودی به حالت ثبات برای هواپیمایی‌ها بازگردد.