۰ نفر

پورشه ۹۱۱ GT۳ RS؛ هیولای پیست و خیابان! + عکس

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۱۹
کد خبر: 668226
پورشه ۹۱۱ GT۳ RS؛ هیولای پیست و خیابان! + عکس

پورشه به تازگی از خودروی جدید ۹۱۱ GT۳ RS رونمایی کرده است. به‌روزرسانی‌های قابل توجه در سیستم‌های خنک‌کننده و آیرودینامیکی این خودرو، قابلیت‌های بسیاری را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، پورشه به تازگی از خودروی جدید ۹۱۱ GT۳ RS رونمایی کرده است. به‌روزرسانی‌های قابل توجه در سیستم‌های خنک‌کننده و آیرودینامیکی این خودرو، قابلیت‌های بسیاری را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

به گزارش فرارو، رادیاتور مرکزی جدید جایگزین مجموعه سه رادیاتوری خودرو‌های قبلی شده است و فضایی را برای نصب عناصر آیرودینامیکی جدید در خودرو آزاد می‌کند.

این خودرو قادر است ۹۰۱ پوند (۴۰۹ کیلوگرم) نیروی رو به پایین با سرعت ۱۲۴ مایل بر ساعت (۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) تولید کند. این میزان دوبرابر نسل قبلی این خودرو است. پورشه ۹۱۱ GT۳ RS به سیستم کاهش کشش (drag reduction) مجهز شده است. این سیستم برای اولین بار است که در یک پورشه تولیدی به کار می‌رود.

این خودرو از یک موتور فلت شش ۴.۰ لیتری نیرو می‌گیرد و به لطف میل سوپاپ‌های جدید با نمایه‌های اصلاح شده که دارای سیستم ورودی تک دریچه گاز مشتق شده از موتور اسپرت است، قادر است ۵۱۸ اسب بخار (۳۸۶ کیلووات) قدرت تولید کند.

پورشه

پورشه ۹۱۱ GT۳ RS از گیربکس ۷ سرعته PDK بهره می‌برد. به گفته این شرکت، این خودروی جدید پورشه می‌تواند در مدت ۳.۲ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد. حداکثر سرعت آن ۱۸۴ مایل برساعت (۲۹۶ کیلومتر بر ساعت) است. قدرت توقف این خودرو از ترمز‌های شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب حاصل می‌شود. این خودروساز سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی بزرگتر خود را به عنوان یک آپشن اضافه در نظر گرفته است.

پورشه

چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی فورج شده با قفل مرکزی این خودرو را به زمین متصل می‌کنند. به لطف استفاده گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) این خودرو تنها ۳۲۶۸ پوند (۱۴۸۲ کیلوگرم) وزن دارد. این نوع پلاستیک را در درب ها، بال‌های جلو و صندلی‌های سطلی به کار رفته است. پورشه این امکان را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد که بدون پرداخت هزینه اضافی خودروی خود را به بسته Clubsport ارتقا دهند. در حال حاضر این امکان در ایالات متحده وجود ندارد. بسته Clubsport یک میله چرخشی فولادی، یک کمربند ایمنی شش نقطه‌ای و یک کپسول آتش نشانی دستی را به خودرو اضافه می‌کند.

پورشه

این خودرو با پک Weissach نیز ارائه می‌شود. این پک هزینه اضافی به همراه خواهد داشت و مواردی مانند یک روکش کربنی بر روی چندین جزء بیرونی و قطعات CFRP بیشتر مانند میلگرد‌های ضد غلتش جلو و عقب و پنل شفاف محور عقب را به خودرو اضافه می‌کند. مشتریانی که پک Weissach را خریداری می‌کنند، می‌توانند خودروی خود را به چرخ‌های منیزیمی نیز مجهز کنند؛ این چرخ‌ها وزن کمتری نسبت به چرخ‌های اصلی خودرو دارند.

پورشه

سه حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ اسپرت، نرمال و Track. در حالت Track راننده می‌تواند تنظیمات اولیه خودرو مانند میرایی محور جلو و عقب و دیفرانسیل عقب را تنظیم کند. فرمان خودرو دارای چهار کنترل چرخشی برای تنظیمات فردی و یک دکمه اختصاصی DRS می‌باشد. پورشه انتظار دارد ۹۱۱ GT۳ RS  تا بهار آینده به نمایندگی‌های ایالات متحده برسد. این خودرو در ایالات متحده حدود ۲۲۳۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و ۱۴۵۰ دلار نیز بابت هزینه‌های حمل به آن اضافه می‌شود.

 

پورشه

پورشه

پورشه

پورشه

پورشه

پورشه

 

پورشه