۰ نفر

در جلسه ستاد تنظیم بازار عنوان شد؛

رونمایی از سامانه گارانتی تا دو هفته آینده/ رصد ویژه بازار خودرو در هفته جاری

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 445780
رونمایی از سامانه گارانتی تا دو هفته آینده/ رصد ویژه بازار خودرو در هفته جاری

معاون وزیر صمت از رونمایی سامانه گارانتی با هدف کنترل بازار تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده سامانه گارانتی برای کالاهای سرمایه ای و بادوام را رونمایی می‌کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عباس تابش در نشست خبری امروز با تاکید بر تفاوت گران‌فروشی با گرانی کالا اظهار کرد: در سال ٩٧ حدود ٩٩٤ پرونده قیمت را بررسی کردیم که با قیمت‌های مصوب تنظیم بازار تفاوت داشت، همچنین در سال٩٨ نیز این آمار با رشد ٩٨درصدی به هزار و ٩٦٤ پرونده رسید و امسال نیز تاکنون ۲۴۰ پرونده توسط سازمان حمایت به تعزیرات ارسال شده که دو برابر کل پرونده‌های ارسالی در سال ۹۸ بوده و این نشان دهنده عزم سازمان حمایت در برخورد با گران فروشان است.

تابش به ضرورت ثبت قیمت تمامی کالاها در سامانه ۱۲۴ از این پس تاکید کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، ثبت قیمت لوازم‌خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و غیره و فارغ از نوع برند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند.

وی همچنین از رونمایی سامانه گارانتی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده سامانه گارانتی برای کالاهای سرمایه‌ای و بادوام را رونمایی می‌کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند، در خصوص تغییر ضوابط قیمت نیز در سال‌های قبل گروه بندی هایی انجام شده بود و الزامی برای شرکت‌ها در خصوص ثبت قیمت در سامانه ١٢٤نبود ولی امسال این امر اجباری  شده است.

رصد ویژه بازار ۵ قلم کالا در هفته جاری

تابش تصریح کرد: در این هفته علاوه بر رصد روزانه ۱۰۰قلم کالا، اولویت ما بررسی وضعیت بازار ۵قلم کالای اساسی از جمله خودرو، لاستیک، برنج و شکر، لوازم خانگی و نهاده‌های دامی است.

افزایش قیمت لوازم خانگی تا ۲۵درصد

رییس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی نیز اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.