۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

تعداد خودرو‌های ناقص افزایش یافت/ تحریم و کرونا دو چالش اصلی بر سر راه تامین قطعه

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبر: 438669
تعداد خودرو‌های ناقص افزایش یافت/ تحریم و کرونا دو چالش اصلی بر سر راه تامین قطعه

شنیده‌ها حاکی از آن است که تعداد خودرو‌های ناقص مجددا افزایش یافته به طوریکه طبق آخرین آمار، ایران خودرو حدود ۳۵هزار خودروی تکمیل نشده در کف کارخانه دارد که در این راستا یکی از کارشناسان خودرو، تحریم و کرونا را دو عامل تاثیرگذار بر این موضوع عنوان کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حسن کریمی سنجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه بیشتر خودروهای ناقص موجود فقط یک قطعه کم دارند اظهارکرد: به طور مثال حدود ۱۴هزار خودرو در کف ایران خودرو در انتظار مالتی مدیا است و یا حدود ۲۶۰۰ آریسان به دلیل نبود مخزن که ورق آن وارداتی است ناقص مانده‌ است، درواقع بسیاری از این خودرو‌ها به دلیل کمبود یک قطعه در کف مانده‌اند که البته این موضوع به مشکل تامین قطعه برمی‌گردد.

وی درباره علت کمبود قطعه توضیح داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی خطوط چین، واردات قطعه با مشکل مواجه شد ضمن اینکه در حال حاضر ارز نیمایی قطعه‌سازان نیز قطع شده و خرید ارز آزاد به حجم بیشتری نقدینگی احتیاج دارد و همچنین مراحل ثبت سفارش زمان‌بر است.

او اضافه کرد: البته مشکل عمده در به وجود آمدن خودروهای ناقص مربوط به تحریم، کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه در داخل کشور است.