۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پراید ۹۰میلیونی خریدار ندارد/ بازار خودرو همچنان در انتظار تصمیمات نهاد‌های نظارتی

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 438359
پراید ۹۰میلیونی خریدار ندارد/ بازار خودرو همچنان در انتظار تصمیمات نهاد‌های نظارتی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت پراید طی چند روز گذشته اظهار کرد: این افزایش قیمت فقط روی کاغذ بوده و هیچ خرید و فروشی با این قیمت‌ها انجام نشده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سعید موتمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره افزایش قیمت پراید توضیح داد: قیمت پراید فقط روی کاغذ به ۸۰ و ۹۰میلیون رسید و در این رقم‌ها اصلا خرید و فروش نشده است.

 او با انتقاد از حضور دلالان در بازار اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌ها بازار نمایشگاه‌داران به شدت کساد شده و از طرفی وجود دلالان ما را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، چراکه این افراد به دلیل منافع شخصی قصد دارند قیمت خودرو را هرچه بیشتر افزایش دهند که این کار کسب‌و‌کار ما را بیشتر دچار رکود می‌کند.

موتمنی درباره علت افزایش قیمت پراید گفت: صحبت‌هایی که اخیرا درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه شده باعث صعودی شدن قیمت‌ها در بازار شد و این جهش یکباره قیمت ارتباطی به میزان تولید و عرضه ندارد، البته اگر خودروسازان میزان عرضه را افزایش دهند، قیمت‌ خودرو تعدیل و امکان سوء‌استفاده کمتر خواهد شد.

صعود مجدد قیمت خودرو بعد از یک روز سقوط

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ضمن تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل بیشتر مسئولان در بازار خودرو، درباره قیمت‌های دو روز گذشته خودرو بیان کرد: دو روز پیش قیمت خودرو به شدت کاهش یافت به طوریکه پراید۱۱۱ به ۷۳میلیون تومان رسید اما امروز مجددا قیمت‌ها در بازار صعودی شده است؛ امروز قیمت پراید۱۱۱ به ۸۵میلیون و مدل ۱۳۱ آن با به ۷۹میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: همچنین قیمت پژو ۴۰۵ که طی چند روز گذشته تا ۱۵۰میلیون تومان نیز رسیده بود، روز گذشته به ۱۲۳میلیون و در بازار امروز امروز به ۱۱۷میلیون تومان کاهش یافته است؛ همچنین قیمت تیبا روز گذشته به ۸۹ میلیون و امروز به ۹۶میلیون تومان رسیده است؛ قیمت پژو پارس هم در بازار امروز  به ۱۵۰میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۷میلیون تومان گران‌تر شده است.