به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کارخانه‌ها در سراسر جهان، میزان تولید خودرو در بریتانیا نیز با کاهش چشمگیر 38درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ ارقام جدید ارائه شده توسط SMMT در خصوص تولید خودرو در بریتانیا، میزان اولین ضربه بزرگ ویروس کرونا به این کشور را نشان می‌دهد.

گفتنی است که در ماه مارس سال گذشته، کمی بیش از 126هزار خودرو در بریتانیا تولید شده که بیشتر آنها برای صادرات بوده است. در سال جاری به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها، این رقم تنها به 76هزار و 767خودرو کاهش یافت که این میزان، سقوطی 38درصدی را برای صنعت خودروسازی بریتانیا نشان می‌دهد.

مایک هاوز، مدیر اجرایی SMMT در خصوص این آمار و ارقام اظهار داشت: "خودروسازی بریتانیا اساسا قوی است اما همانطور که این ارقام نشان می‌دهد، با ضرر میلیاردها دلار به صورت هفتگی به دنبال تعطیلی‌ها، در حال پس دادن امتحانی است که تا کنون تجربه نکرده. اقدامات اورژانسی دولت در حال کمک به پابرجا ماندن بسیاری از شرکت‌ها و حفظ شغل هزاران نفر بوده، اما نقدینگی همچنان یکی از مشکلات اصلی به شمار می‌رود و با شروع به راه‌اندازی مجدد این صنعت، سخت‌تر خواهد شد."

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان تولید خودرو در سال جاری با سال گذشته در بریتانیا را مشاهده می‌کنید؛

کرونا چقدر به صنعت خودروسازی بریتانیا ضرر زد؟