۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش مى‌دهد؛

جزییات عملکرد ایران‌خودرو در سال٩٨/ رشد ۴۲درصدى درآمد شرکت نسبت به سال٩٧

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 428897
جزییات عملکرد ایران‌خودرو در سال٩٨/ رشد ۴۲درصدى درآمد شرکت نسبت به سال٩٧

گروه صنعتى ایران‌خودرو طى ١٢ماهه ٩٨ بیش از ٣٩٠هزار دستگاه خودرو تولید کرده که این تعداد در مقایسه با سال ٩٧ حدود ٢درصد رشد کرده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ بر اساس آمار منتشر شده در سامانه کدال، شرکت ایران خودرو در سال گذشته بالغ بر ٣٩٣هزار و ٨١٢دستگاه خودرو تولید و ۴۰۸هزار و ۲۵۵دستگاه نیز فروخته که تعداد تولید و فروش شرکت نسبت به سال۹۷ به ترتیب ١.٧ و ١٣درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد تولیدات این شرکت در اسفند ماه به حدود ۳۵هزار و ۹۵۳دستگاه و فروش آن به ۳۶هزار و ٣٩٠دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال٩٧ به ترتیب ١.٢ و ٨.٣درصد رشد نشان مى‌دهد؛ البته این درحالیست که میزان تولیدات شرکت در ماه پایانى سال نسبت به بهمن ماه حدود ٢١درصد افت کرده است.

سیاهه تولیدات شرکت در سال٩٨

بر همین اساس ایران خودرو در سال گذشته مجموعا ٢٧٨هزار و ۸۴دستگاه گروه پژو، ۵۲هزار و ۷۷۴دستگاه گروه سمند، ١٢٠دستگاه سوزوکى، ۸۷۵۷دستگاه رانا، ٣٢هزار و ۴۱۹دستگاه خودروى دنا، ٧٢٠٩دستگاه هایما، هزار و ۹۳۶دستگاه تندر٩٠، ٢٣٣١دستگاه خودروى دانگ‌فنگ، ۴۳۵۸دستگاه وانت و سایر محصولات جدید و ۵۸۲۴دستگاه پژو٢٠٠٨ تولید کرده است.

طبق همین آمار، گزارش مالى شرکت نیز حاکى از آن است که ایران خودرو طى یکسال گذشته از فروش انواع محصولات خود ١٩٨هزار و ۵۴۴میلیارد ریال درآمد کسب کرده که این رقم در مقایسه با فروش ۱۴۰هزار میلیارد ریالى سال٩٧، حدود ۴۲درصد افزایش یافته است.