۰ نفر

دستاوردهای هلدینگ رایزکو‌ در حوزه سیستم سوخت‌رسانی خودرو بررسی شد

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۰:۲۴
کد خبر: 393608
دستاوردهای هلدینگ رایزکو‌ در حوزه سیستم سوخت‌رسانی خودرو بررسی شد

در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، همایش تخصصی ساخت و فناوری قطعات سیستم سوخت رسانی و پلیمری خودرو هلدینگ رایزکو در با حضور تعدادی از دانشجویان مرکز نوآوری و دانشکده مکانیک دانشگاه تهران دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ابتدای این همایش احمدرضا صمدی؛ مدیرعامل هلدینگ رایزکو گفت: هلدینگ رایزکو طی سال‌های اخیر با ایجاد نوآوری در حوزه سیستم سوخت رسانی و قطعات خودرو دستاوردهای بسیاری داشته است.

به گفته او از ابتدای سال جاری واحد نوآوری متشکل از نخبه ها و فارغ التحصیلان با هدف اشتغالزایی و کاهش نیاز به واردات و کاهش ارزبری ایجاد شده است.

صمدی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۶ پروژه در این بخش تکمیل می‌شود، اظهار کرد: ارزآوری این پروژه‌ها معادل ۲۲ میلیون یورو در سال جاری است ضمن اینکه از سال ۹۶ تاکنون این میزان ۵۰ میلیون یورو بوده است.

در ادامه این همایش مهدی اکبرشاهی؛ مدیر مهندسی اورند پیشرو با بیان اینکه اورند پیشرو به یکی از برترین شرکت‌های کشور فعالیت خود را در حوزه داخلی‌سازی سیستم‌ سوخت‌رسانی در راستای نیازهای مشتری آغاز کرد، تصریح کرد: از حدود ۲۰ سال پیش فعالیت ما آغاز شد و به تدریج در راستای معیارهای زیست محیطی، افزایش عمق داخلی سازی قطعات مربوط به سوخت رسانی، مجموعه سازی با رعایت الزامات یورو ۲ و ۴ و حتی رعایت استانداردهای یورو ۶ حرکت کردیم.

وی با اشاره به الزامات قانونی دنیا در کاهش دی‌اکسید کربن و مصرف سوخت خودروها با توجه به ملاحظات زیست محیطی و گرمایشی زمین خاطرنشان کرد: در حوزه تولید قطعات،  کاهش مصرف سوخت و  انرژی را  پیگیری می کنیم و در این مسیر کاهش وزن در سیستم سوخت رسانی و حتی کلیه قطعات خودروها مد نظر قرار گرفته است.