۰ نفر

نمایندگی یک خودروساز ژاپنی 3سال دیگر تمدید شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۷
کد خبر: 358438
نمایندگی یک خودروساز ژاپنی 3سال دیگر تمدید شد

در روزهای گذشته برخی خبرها حاکی از آن بود که یک خودروساز ژاپنی، مجددا نماینده ایران خود را تایید کرده و سه سال اعتبار به فعالیت او داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، حال مشخص شده است که میتسوبیشی ژاپن، چند روز پیش قرارداد خود را با شرکت آرین موتور پویا سه سال تمدید کرده است. البته که برخی فرایند حضور میتسوبیشی در شرایط فعلی را مانند دور قبلی تحریم ها می دانند و عملا قرار نیست تا اتفاقی با رویکرد ارتقا بازار برای این خودروساز ژاپنی در ایران رخ دهد. اما به هر ترتیب، میتسوبیشی حضور مستقیم خود را در ایران تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرده و این خبر به آن معناست که حداقل در بحث خدمات پس از فروش، آرین موتور پویا می تواند به صورت رسمی به مشتریان محصولات میتسوبیشی در ایران خدمات ارائه دهد. باید به این نکته توجه داشت که تحریم های آمریکا علیه ایران صنعت تولید و ارتقای بازار خودروسازان مختلف را هدف گرفته و بر اساس قوانین جهانی و همچنین متن تحریم ها، خدمات پس از فروش طبق LOCها از تحریم ها مستثنی است.
اما نکته جالب دیگر این است که با وجود عدم تحریم خدمات پس از فروش خودروها، تامین قطعات مختلف محصولات موجود در بازار ایران از کشورهای دیگر نیاز به جا به جایی ارز دارد که در اکثر موارد، امکان پذیرش مستقیم پول شرکت های ایرانی در بانک های خارجی وجود ندارد.