۰ نفر

معرفی خودروی کیا تلوراید2020 +عکس

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 351717
معرفی خودروی کیا تلوراید2020 +عکس

نسل اول تلوراید، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند در سبد کیا می باشد و به طبع تعمیرات آن نیز نیازمند یک متخصص کیا موتورز خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین ، نسل اول تلوراید، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند در سبد کیا می باشد و به طبع تعمیرات آن نیز نیازمند یک متخصص کیا موتورز خواهد بود. این خودرو با تویوتا هایلندر، فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت رقابت خواهد کرد.

کیا تصمیم گرفته است، تولید مدل‌های پهن‌پیکر قدیمی مثل موهاوه را فراموش کند و خودرویی بزرگ‌تر به نام تلوراید بسازد. طراحی این محصول جدید، حالت جعبه‌ای و خشن دارد تا قدرتمند و اسپرت به نظر رسد. طول بدنه 5 متر با عرض 2 متر و ارتفاع سقف 1.75 متر است که همراه فاصله محورهای 2.9 متر ارائه می‌شود. تلوراید با سبک بدنه‌ی خود، علاوه بر افزایش فضای داخلی، تعادل خودرو در مسیرهای سخت را بهبود داده است. کابین تلوراید هم، لوکس‌تر از سورنتو به نظر می‌رسد و مقدار قابل توجهی چرم و ادوات تجملی با نمای چوب و فلز دارد.

نمایشگر لمسی 10.25 اینچ در مرکز داشبورد دیده می‌شود و نمونه‌های سفارشی تلوراید هم، می‌توانند از سیستم صوتی 630 وات هرمن کاردن بهره‌مند شوند. این خودرو به صورت 3 ردیفه با صندلی‌های 7 نفره هم تولید خواهد شد. تهویه مطبوع دوگانه با خروجی عقب، همراه 6 درگاه USB در اطراف کابین، امکانات استاندارد برای تمامی نسخه‌های تلوراید هستند. در جلو، شارژر وایرلس، خروجی 12 ولت و چندین محفظه‌ی مختلف برای جاگذاری وسایل وجود دارد. در عقب، صندلی‌های ردیف دوم جدا از هم هستند و فضای زیادی در مقابل زانوها فراهم می‌کنند. علاوه بر پورت USB و شارژر، حتی خروجی برق با ولتاژ شهری 220 ولت هم برای سرنشینان پشت، قابل استفاده است.

ردیف سوم تلوراید، برای کودکان یا افراد کوتاه قد مناسب است. سانروف خودرو تا انتهای سقف و صندلی‌های ردیف سوم ادامه ندارد؛ اما پنجره‌های بزرگی در این بخش وجود دارند که دید  قابل‌ قبول به بیرون، فراهم می‌کنند. تلوراید، امکانات خوبی برای حمل بار دارد و اگر تمامی صندلی‌های ردیف دوم و سوم خوابانده شوند، 2463 لیتر، فضای قابل استفاده تا سقف وجود خواهد داشت.

تمامی نسخه‌های تلوراید، مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری است که قدرت 291 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این خودرو حتی در ارزان‌ترین مدل مجهز به گیربکس 8 سرعته خودکار است و در زمانی حدود 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت تلوراید، نزدیک به 10.5 لیتر در 100 کیلومتر است و نهایت سرعت 210 کیلومتربرساعت دارد. ارزان‌ترین مدل تلوراید با کد LX شناخته می‌شود و قدرت پیشرانه را به صورت تک محور، با سیستم دیفرانسیل جلو ارایه می‌کند. برای استفاده از این خودرو با امکانات سیستم 2 دیفرانسیل، اضافه پرداخت 2500 دلار، نیاز است.

در آزمایش‌های مختلف، سکوت بسیار خوبی در کابین تلوراید احساس می‌شود. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی، عملکردی آرام و کم‌ صدا دارد. 5 حالت رانندگی قابل انتخاب هستند که شتاب‌گیری و مصرف سوخت را به صورت پیش‌فرض در مودهای  Smart، Eco، Sport  ، Comfort  و  Snow تنظیم می‌کنند. در مدل‌های 2 دیفرانسیل، می‌توان انتقال نیرو به چرخ‌های عقب را متوقف و مثل یک خودروهای تک‌دیفرانسیل با کاهش مصرف انرژی رانندگی کرد. قفل دیفرانسیل هم، قابلیت خاموش و روشن دارد.

امکانات ایمنی تلوراید با توجه به قیمت آن، رضایت‌ بخش هستند. به عنوان مثال، علاوه بر حسگرهای متعدد پیرامون خودرو و هشدار اجسام در نقطه‌ی کور، اجازه‌ی خروج سرنشینان از سمت چپ، به هنگام عبور دیگر وسایل نقلیه، داده نمی‌شود و درهای یک طرف، قفل باقی می‌مانند. در تمامی مدل‌ها، کروز کنترل هوشمند وجود دارد که علاوه بر کاهش و افزایش سرعت از طریق کلیدهای روی فرمان، مجهز به ترمز خودکار است. دوربین پارک، دید 360 درجه، سانروف، ناوبری ماهواره‌ای و رابط اپل کارپلی و اندرویداتو هم، امکانات استاندارد تلوراید هستند.

13

قیمت بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا، مهم‌ترین نکته‌ی مثبت آن در مقایسه با رقبا است. ارزان‌ترین نسخه، به قیمت 32 هزار دلار فروخته می‌شود و کامل‌ترین نمونه با انبوهی از آپشن‌ها، 46 هزار دلار قیمت دارد.

همچنین برای جلوگیری از خسارت در خرید و فروش خودروی خود می توانید باما در این زمینه مشورت کنید.

12