۰ نفر

تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا در ایران خودرو خراسان

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 351225
تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا در ایران خودرو خراسان

بر اساس اطلاعات موجود در “شبکه کدال”، گروه صنعتی ایران خودرو در فروردین ۱۳۹۸، شصت دستگاه سوزوکی گرند ویتارا را در کارخانه “ایران خودرو خراسان” به مرحله تولید رسانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در هفته های گذشته، با انتشار آمار تولید خودروسازان در ۱۲ ماه سال ۹۷ توسط “دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه” وزارت صمت مشخص شد که ایران خودرو در اسفند گذشته هیچ تولیدی را برای گرند ویتارا نداشته و آمار تولید آن در آخرین ماه سال ۹۷، صفر دستگاه اعلام شده است. اما وقتی به آمار شبکه کدال در اسفند ۹۷ نگاه می کنیم، گویا ایران خودرو ۱۱۶ دستگاه از این شاسی بلند ژاپنی را مونتاژ کرده است.

وقتی آمار وزارت صمت و کدال را در کنار هم می گذاریم و وضعیت تولید خودروسازان را از هر دو منبع رسمی جویا می شویم، می بینیم که در ابتدا دو نهاد رسمی برای اعلام آمار صنایع کشور، هیچ هماهنگی با هم ندارند و اطلاعات در هر فهرست به شکلی متفاوت منتشر شده است. حال با گذر از این مسئله، می بینیم که بر اساس آمار موجود در کدال، ایران خودرو از ابتدای سال تا پایان ۳۱ فروردین ۹۸، تیراژ ۶۰ دستگاه را برای سوزوکی گرند ویتارا ثبت کرده است. لذا پیش بینی می شود که در ماه های آتی هم تولید این خودروی ژاپنی همچنان در ایران خودرو خراسان ادامه داشته باشد. البته که تولید سوزوکی گرند ویتارا دیگر مانند گذشته نخواهد بود و قطعا به صورت محدود از خط تولید این کارخانه روانه بازار می شود.

در کنار اعلام خبر رسمی خروج سوزوکی ژاپن از بازار ایران، با توجه به آمار موجود مشخص است که قطعات CKD گرند ویتارا در کارخانه ایران خودرو وجود دارد و برای پاسخ به تعهدات مشتریان، در ماه های آینده هم این شاسی بلند نیز در خراسان تولید می شود.

10