۰ نفر

فورد هم به سرنوشت فولکس‌واگن دچار می‌شود؟

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۷
کد خبر: 349402
فورد هم به سرنوشت فولکس‌واگن دچار می‌شود؟

شرکت خودروسازی فورد نیز با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرده که وضعیت آلایندگی خودروهای این شرکت از سوی بازرسان وزارت دادگستری ایالات متحده تحت بررسی و تحقیقات ویژه قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چند ماه پیش بود که با انتشار اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی شرکت خودروسازی فورد معلوم شد که این خودروساز معروف آمریکایی نیز احتمالاً گرفتار دردسر و رسوایی خودروهای آلاینده فولکس واگن شده است چراکه یک دادخواست حقوقی در این کشور نشان می‌داد فورد با همکاری متخصصان برخی شرکت‌ها همچون بوش آلمان به فریبکاری و دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان انتشار آلاینده‌ها در خودروهای دیزلی متهم شده است. در این دادخواست حقوقی همچنین ذکر شده بود که برخی از مدل‌های خودروهای تولیدی فورد به وسیله نصب یک نرم افزار، میزان انتشار آلایندگی واقعی از این خودروها را کمتر از حد واقعی نشان داده است.

بنابراین به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی فورد که رهبری و پیشگامی صنعت خودروسازی آمریکا و جهان را بر عهده دارد، با دستکاری در نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای تولیدی خود، میزان واقعی آلودگی حاصل از این خودروهای دیزلی در حالت رانندگی عادی را بسیار کمتر از حد واقعی، گزارش کرده است.

فورد در فوریه سال جاری میلادی اعلام کرد که متخصصان فنی و مهندسان فعال در این شرکت خود با بررسی و تحقیقات جدیدی که انجام داده‌اند، دریافته‌اند که مشکلی در خصوص انتشار گازهای آلاینده برای خودروهای دیزلی وجود ندارد و آن دسته از کارشناسانی که اعلام کرده‌اند میزان آلایندگی خودرو در محیط آزمایشگاهی با جاده و خیابان‌های در سطح شهر تفاوت دارد، دچار اشتباهات محاسباتی شده و یا تلاش داشتند که این خودروساز پرآوازه آمریکایی را نیز به سرنوشتی مشابه فولکس واگن و پرداخت جریمه‌های سنگین گرفتار کنند.