۰ نفر

پخش تصاویری در فضای مجازی ۲شکارچی متخلف مهابادی را به دام انداخت

۲۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۷
کد خبر: 599942
پخش تصاویری در فضای مجازی ۲شکارچی متخلف مهابادی را به دام انداخت

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۲شکارچی متخلف که در این شهرستان پس از شکار بی رحمانه خرگوش، تصاویر آنها را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور اظهار داشت: در پی انتشار تصویری از شکار غیرمجاز تعدادی خرگوش، پیگیری موضوع در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست مهاباد قرار گرفت و آنها توانستند با استفاده از ترفندهایی این شکارچی غیرمجاز را شناسایی و احضار کنند.

وی ادامه داد: در این تصویر که در فضای مجازی انتشار پیدا کرده بود، افراد شکارچی در حال تصویر برداری به هنگام در دست داشتن شکار خود و همچنین تشویق به تفریح با شکار حیوانات می کرد و همین امر موجب جریحه‌دار شدن اذهان عمومی شده بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: متخلفان باید مبلغ ۱۲ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را پرداخت کرده و پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی ارجاع شده است.

سخنور تاکید کرد: هرگونه انتشار فیلم و تصویر حیوان آزاری در فضای مجازی و شکار غیر مجاز حیوانات حفاظت شده جرم بوده و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: امسال مجوز صید و شکار حیوانات در هیچ‌کدام از مناطق این شهرستان داده نشده و طبق قانون با کسانی که با اعمال خود محیط زیست را تهدید کنند برخورد خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست شهرستان مهاباد خواست که درصورت مشاهده هرگونه صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

مهاباد از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.