۰ نفر

شهروند کرمانی براثر سقوط از کوه جان باخت

۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰:۰۱
کد خبر: 441996
شهروند کرمانی براثر سقوط از کوه جان باخت

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان گفت: سه نفر به قصد جمع‌آوری گیاهان دارویی به کوهستان منطقه رباط از توابع این شهرستان رفته بودند که متاسفانه یکی از آنان با سقوط از ارتفاع ۴۰متری کوه، جان خود را از دست داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هادی سلطانی افزود: این افراد به قصد جمع آوری گیاهان دارویی به منطقه کوه‌های رباط شهرستان کرمان رفتدند که متاسفانه یک نفر از آنان در ارتفاعات ۲ هزار و ۷۰۰متری حدود ۴۰ متر به پایین کوه سقوط کرد و در دم فوت شد.

وی اظهار داشت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان افراد مفقود شده را در تاریکی هوا و با وجود شرایط دشوار کوهستان پس از شناسایی منطقه پیدا کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرمان گفت: امدادگران به علت فوت شدن یک مرد با نیروی انتظامی هماهنگ شده و مراحل قضایی انجام دادند و علاوه بر هدایت ۲ خانم گمشده، فرد فوت شده را نیز به پایین کوه حمل کردند و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

‌وی ادامه داد: در این عملیات یک تیم پنج نفره از پایگاه  امداد کوهستان شهرستان کرمان با تجهیزات کامل مشارکت داشتند.

سلطانی گفت:مردم در صورت وقوع حادثه با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند و با اطلاع کافی  از جغرافیای طبیعی منطقه و تجهیزات کافی به گردش و تفرج و یا جمع‌آوری گیاهان دارویی در کوهستان بپردازند.

طی روزهای گذشته همزمان با فصل بهار و گرم شدن هوا شاهد مفقود شدن و وقوع حادثه برای شهروندان بسیاری در کوهستان‌های شهرستان‌های کرمان، عنبرآباد، بافت و رابر بودیم لذا ضرورت دارد که مردم با تجهیزات و اطلاعات کافی به کوهنوردی بروند تا شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.