۰ نفر

قتل ۳خواهر پرستار +عکس

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبر: 437974
قتل ۳خواهر پرستار +عکس

مقامات مکزیک از کشته شدن سه پرستار که هر سه با هم خواهر بوده‌اند در ایالت کواویلا و پس از مشاهده چندین مورد از رفتارهای خشونت‌آمیز علیه کادر درمانی در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مقامات مکزیک اعلام کرده‌اند که در پی وقوع این قتل، تحقیقات لازم را در این زمینه آغاز کرده‌اند اما انگیزه این جنایت هنوز مشخص نیست.

مقامات می‌گویند کادر درمان و کارکنان بیمارستان‌ها در مکزیک طی هفته‌های اخیر به دلیل ترس از آلوده بودن به کرونا با خشونت‌های متعدد روبه‌رو شده‌اند.

یکی از مقامات ارشد خدمات بهداشت عمومی (IMSS) در مکزیک در ایالت "کواویلا" با تاکید بر این که مرگ این سه خواهر پرستار "قتل" بوده است، اعلام کرد: این جنایت در لحظه‌ای اتفاق افتاده که کادر درمان ما مهم‌ترین عنصر برای مقابله با بحران بهداشتی پیش‌رو محسوب می‌شوند.

دادستان کل "کواویلا" نیز اعلام کرده که ممکن است دو یا سه جنایتکار در این قتل نقش داشته باشند اما هنوز هیچ بازداشتی صورت نگرفته است. هم‌چنین هنوز مشخص نیست که این جنایت دقیقاََ چه زمانی رخ داده است.

این دادستان هم‌چنین اظهار داشته هنوز هیچ مدرکی مبنی بر این که این جنایت به دلیل اشتغال این سه خواهر در بخش بهداشت و درمان کشور رخ داده، یافت نشده است. با این حال وی ضمن ابراز تاسف نسبت به وقوع چنین جنایتی، بر پیدا کردن عاملان این جنایت و محکومیت آن‌ها طبق عدالت تاکید کرد.

وزارت بهداشت مکزیک پیش‌بینی کرده شیوع کرونا در این کشور که دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین است، این هفته به اوج خود برسد.

بنا بر گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، مکزیک ۹۸۲ مورد ابتلای جدید به کروناویروس و ۲۵۷ مورد مرگ و میر ناشی از آن را تایید کرد که مرگبارترین روز از زمان رسیدن این همه‌گیری به مکزیک به حساب می‌آید.

تاکنون ۳۱ هزار و ۵۲۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در مکزیک تایید شده که از این میان ۳۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند اما خود دولت این کشور اعلام کرده شمار واقعی مبتلایان و قربانیان این همه‌گیری بسیار بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده است.

61631630