۰ نفر

نحوه جان باختن 2جوان بر اثر برخورد صاعقه

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۱۹
کد خبر: 429049
نحوه جان باختن 2جوان بر اثر برخورد صاعقه

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: طی 24ساعت گذشته دو جوان 30و 35ساله بر اثر برخورد صاعقه در این شهرستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی افشارنیک اظهار کرد: یکی از جان‌باختگان که عصر روز گذشته فوت کرد، راکب موتورسیکلت در حومه شهر نیشابور و فرد دیگر که عصر امروز فوت کرد، در حال کشاورزی بود.

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل یک مورد مشابه با این حادثه در نیشابور اتفاق افتاده، افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و دانشکده علوم پزشکی در خصوص خطرات احتمالی جوی متاسفانه برخی افراد عمق حادثه را جدی نمی‌گیرند و شاهد چنین حوادث دلخراشی هستیم.

افشارنیک بیان کرد: زمان برخورد صاعقه با زمین چنانچه جسم رسانایی بین فرد با زمین قرار داشته باشد، خطر برق گرفتگی بسیار زیاد است و در هر دو مورد موتورسیکلت و بیل وسیله رسانا محسوب می‌شدند.

وی تاکید کرد: افراد باید در هنگام رعد و برق از قرار گرفتن در مکان‌های مرتفع، ارتفاعات و همچنین کنار پنجره‌های فلزی، زیر درختان، در نزدیکی سیم‌های برق، لوله‌های فلزی و اجسام رسانایی که سبب انتقال برق می‌شوند؛ خودداری کنند.