۰ نفر

۲کارگر هنگام لایروبی کانال فاضلاب جان باختند

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۲۶
کد خبر: 419558
۲کارگر هنگام لایروبی کانال فاضلاب جان باختند

رییس ایستگاه ۱۰سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ۲کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری، به دلیل گازگرفتگی هنگام لایروبی کانال جمع آوری و هدایت فاضلاب در بولوار بعثت این شهر جان باختند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرآتشیار حسن نجمی افزود: در پی این حادثه که امروز روی داد آتش‌نشانان به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه ۲ کارگر میانسال، حین لایروبی کانال جمع آوری فاضلاب به دلیل گازگرفتگی در عمق منهول کانال دچار مسمومیت شدید شده و از هوش رفتند که امدادگران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به تزریق هوا به داخل منهول فاضلاب کردند و همزمان این دو کارگر را با تجهیزات خاص به بیرون کانال انتقال دادند.
وی گفت: پس از انتقال این افراد به سطح زمین و معاینه آنها توسط تکنسین‌های اورژانس حاضر در صحنه، فوت آنان به دلیل مسمومیت شدید تایید شد و با حضور عوامل انتظامی در محل، بررسی‌ در خصوص علت اصلی این حادثه آغاز گردید.
نجمی افزود: با توجه به دهانه دارای قطر کم این نوع کانال‌ها و وجود گازهای سمی داخل منهول و کانال فاضلاب تنفس افراد بدون تجهیزات حفاظت فردی، حتی در مدت کوتاه بسیار خطرناک است و به مرگ منتهی می‌شود.
یکهزار و ۳۰۰ آتش‌نشان در ۵۰ ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند.