۰ نفر

نجات زن جوان از میان آتش و دود

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱:۰۱
کد خبر: 406201
نجات زن جوان از میان آتش و دود

افسر آماده منطقه ۶عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله نظام آباد با حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد و یک زن جوان از ساکنان نیز از میان دود و آتش نجات یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شب گذشته در پی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده شعله و دود از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله و بصورت همزمان ساعت ۱۹:۰۹ دقیقه شب گذشته آتش نشانان ایستگاه‌های ۹۳، ۳۱ و گروه امداد و نجات ۱۲ به همراه تشک نجات و خودروی نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری را به خیابان دماوند، خیابان شهید فتحنایی (کهن سابق) اعزام کرد.

عیسی عبدالپور افسر آماده منطقه ۶ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد این آتش سوزی و نحوه عملیات آتش نشانان گفت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه در طبقه دوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی شروع شد و به سرعت در حال سرایت به دیگر قسمت‌های ساختمان بود و همچنین دود و حرارت بسیار زیادی این واحد مسکونی و طبقات فوقانی را فراگرفت.

وی افزود: زمانی که نیروهای آتش نشانی به محل حادثه رسیدند دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می‌کشید که آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازی های اولیه و مجهز شدن به دستگاه‌های تنفسی به سرعت به دو گروه تقسیم و مشغول عملیات شدند.

عبدالپورادامه داد: گروه اول از آتش نشانان به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی به سرعت خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و موفق شدند شعله‌های آتش را قبل از سرایت به دیگر قسمت‌های واحد مسکونی، خاموش کنند و گروه دوم نیز به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند و توانستند یک زن ۲۵ ساله را که در میان دود گرفتار شده بود به سلامت از ساختمان خارج کرده و به محیطی امن انتقال دهند.

این افسر آماده آتش نشانی در پایان گفت: گروهی از آتش نشانان بعد از مهار آتش با استفاده از فن‌های فشار قوی آتش نشانی، دودهای حاصل از این آتش سوزی که در راهروها و طبقات این ساختمان متراکم شده بود را به بیرون تخلیه کردند.

گفتنی است علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان علت یابی آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.