۰ نفر

تیراندازی در آمریکا ۲کشته برجای گذاشت

۹ دی ۱۳۹۸، ۲:۵۴
کد خبر: 405678
تیراندازی در آمریکا ۲کشته برجای گذاشت

تیراندازی در کلیسایی در شهر وایت ستلمنت ایالت تگزاس آمریکا ۲کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این تیراندازی در کلیسای «وست فریوی» رخ داد که بر اثر آن یک نفر در محل حادثه کشته شد و یک فرد دیگر نیز که زخمی شده بود، در حین انتقال به بیمارستان جان داد.
پلیس گفته که اوضاع «با ثبات شده» و هیچ تهدیدی کلیسا و مردم را تهدید نمی‌کند.
پلیس زمانی به محل حادثه رسید که ۳ نفر بر اثر تیراندازی زخمی شده بودند. گفته می‌شود که ضارب یکی از این افراد باشد.
روز شنبه نیز تیراندازی در شهر «هوستون» ایالت تگزاس در آمریکا دستکم ۲ کشته و هشت مجروح بر جا گذاشت. قربانیان این تیراندازی جوانان اسپانیایی تباری بودند که در یک پارکینگ عمومی سرگرم فیلمبرداری بودند.
همچنین روز یکشنبه یک فرد ضارب در حومه شهر نیویورک به منزل یک خاخام یهودی که در حال برگزاری جشن «حنوکا» بودند حمله و پنج نفر را با ضربات چاقو مجروح کرد.
حوادث تیراندازی در آمریکا با توجه به آزادی خرید و حمل سلاح گرم، سابقه زیادی دارد. نتایج پژوهش دانشکده بهداشت عمومی «هاروارد» در آمریکا نشان می‌دهد، وقوع کشتارهای عمومی در آمریکا تنها بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی سه برابر شده است.
براساس آمار مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا، تنها در سال ۲۰۱۳ بر اثر تیراندازی با سلاح گرم ۸۴ هزار و ۲۵۸ نفر مجروح ( ۲۷ نفر از ۱۰۰ هزار نفر) و ۱۱ هزار و ۲۰۸ نفر نیز کشته (چهار نفر از ۱۰۰ هزار نفر) شده‌اند.
تاکنون تلاش گروه‌های مخالف آزادی حمل و استفاده از سلاح و برخی قانونگذاران این کشور برای ممنوعیت یا حداقل ایجاد محدودیت در این زمینه، به دلیل تهدید کارخانه‌های اسلحه‌سازی شکست خورده است.