۰ نفر

یک مقام آمریکایی:

جنگنده‌های آمریکایی هشدار برخورد با هواپیما را دریافت کرده بودند

۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۵۸
کد خبر: 454972
جنگنده‌های آمریکایی هشدار برخورد با هواپیما را دریافت کرده بودند

یک مقام آمریکایی مدعی اعلام کرد که خلبان جنگنده اف ‌-۱۵ هشدار برخورد با هواپیمایی ایرانی را دریافت کرده، اما آن را «به نسبت استاندارد» در نظر گرفته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، به نقل از فاکس نیوز، یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در ارتباط با اقدام ایذایی جنگنده‌های این کشور علیه هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه اعلام کرده است که خلبان جنگنده اف -۱۵ هشدار برخورد با هواپیمای ایرانی را دریافت کرده، اما آن را «به نسبت استاندارد» در نظر گرفته بود.

به گفته این مقام آمریکایی که فاکس نیوز اظهارات او را منتشر کرده، ارزیابی خلبان جنگنده آمریکایی این بوده است که در چنین فاصله‌ای خطر برخورد وجود ندارد، اگرچه ممکن است که خلبان هواپیمای ایرانی هم هشدار برخورد را دریافت کرده باشد.

این اظهارات مقام آمریکایی پس از آن عنوان شده که هواپیماهای جنگنده این کشور بر فراز خاک سوریه به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم تیر ۱۳۹۹ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در کریدورهای بین‌المللی هوایی در آسمان سوریه عازم بیروت بود، تعرض کردند.

اقدام ایذایی و خصمانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایران اگرچه با هوشمندی خلبان بی نتیجه ماند و هواپیما موفق به فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد، اما این اقدام با واکنش‌های منفی گسترده روبرو شده و مقامات ایرانی بر لزوم پیگیری این اقدام خصمانه آمریکا تاکید کرد.