۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

میلیاردرهای آمریکایی در بحبوحه کرونا چقدر به ثروت خود افزودند؟/ افزایش ثروت به رغم درخواست بیمه بیکاری بیش از 38میلیون آمریکایی

۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲
کد خبر: 441161
میلیاردرهای آمریکایی در بحبوحه کرونا چقدر به ثروت خود افزودند؟/ افزایش ثروت به رغم درخواست بیمه بیکاری بیش از 38میلیون آمریکایی

به رغم درگیری سراسر جهان با بیماری کووید-19 و ضربه اقتصادی آن، در حالی که میلیون‌ها آمریکایی تا کنون درخواست بیمه بیکاری داده‌اند، میلیاردرهای آمریکایی در این دوران در مجموع 434میلیارد دلار افزایش ثروت را تجربه کرده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش فوربس، میلیاردرهای آمریکا در طول دوره بیماری همه‌گیر جهانی شاهد افزایش ثروت 434میلیارد دلاری بودند. این رقم حیرت‌انگیز با وجود آشفتگی اقتصادی در سراسر جهان و همچنین درخواست بیمه‌بیکاری بیش از 38میلیون آمریکایی بوده است.

بر اساس بررسی تحلیلگران فوربس، بین 18مارس و 19 مه، ارزش خالص دارایی 600میلیاردر آمریکایی 434میلیارد دلار یا 15درصد افزایش یافت.

گفتنی است که پنج میلیاردر برتر (جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، وارن بافت و لری الیسون) در مجموع شاهد رشد 75.5میلیارد دلاری در ثروت خود بودند. بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون، جف بزوس، شاهد افزایش 30.6درصدی در ارزش خالص دارایی خود بود و ثروت خود را به 147.6میلیارد دلار افزایش داده است. ثروت بزوس و زاکربرگ در مجموع حدود 60میلیارد دلار رشد کرد و 14درصد از مجموع 434میلیارد دلار افزایش دارایی ثروتمندان را شامل می‌شود.

سهام شرکت‌های فناوری نیز در حال افزایش است و شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و آمازون نیز در روز چهارشنبه بالاترین رکورد ارزش سهام خود را تجربه کردند.

در حالی که بخش فناوری همچنان پایدار باقی مانده، بسیاری از آمریکایی‌ها در بازارهای دیگر آنچنان خوش‌شانس نبوده‌اند. همانطور که اعلام شد در هفته گذشته نیز 2.4میلیون آمریکایی دیگر درخواست بیمه بیکاری دادند و 47درصد از بزرگسالان اعلام کردند که خود یا یکی از افراد خانواده از اواسط ماه مارس درآمد خود را از دست داده‌اند.

افراد با درآمد پایین در طول دو ماه گذشته بیشترین آسیب را تجربه کرده‌اند، زیرا افرادی که در ماه فوریه با درآمد سالانه کمتر از 40هزار دلار مشغول به کار بودند، در طول ماه گذشته شغل خود را از دست دادند.

چاک کالینز، مدیر برنامه IPS در خصوص نابرابری گفت: "در حالی که میلیون‌ها نفر به عنوان نخستین قربانیان و خط مقدم کارگران، زندگی و معیشت آنها به خطر می‌افتد، میلیاردرها با بهره‌مندی از یک اقتصاد و سیستم مالیاتی بیشتر ثروتمند می‌شوند."

بر اساس این گزارش، ارزش خالص دارایی میلیاردرهای آمریکایی در طول دو ماه 15درصد افزایش یافت و در مجموع از 2.9تریلیون دلار به 3.4تریلیون دلار رسیده است.

در نهایت، طبق مطالعه اخیر، در بدترین سناریوی ممکن، اقتصاد جهانی ضرر 80تریلیون دلاری را تجربه خواهد کرد.

73a97845-2741-4ffd-8e89-fe43336e3494