۰ نفر

ریچارد نفیو:

سیاست‌های ترامپ باعث تقویت برنامه هسته‌ای ایران شده است

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۱۲
کد خبر: 437037
سیاست‌های ترامپ باعث تقویت برنامه هسته‌ای ایران شده است

یک دیپلمات بلند پایه آمریکایی، سیاست‌های دولت ترامپ در مقابل ایران را به شدت زیر سوال برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ریچارد نفیو»، دیپلمات بلند پایه آمریکایی و عضو تیم سیاست خارجی دولت سابق آمریکا در دوره باراک اوباما که از او به عنوان طراح تحریم‌ها علیه ایران در آن زمان نیز یاد می‌شود، حال در حساب کاربری خود در توئیتر سیاست‌های دولت ترامپ در برابر ایران را به شدت زیر سوال برده است.

در این ارتباط نفیو با دفاع از برجام گفته است: واقعیت این است که جایگزین بهتری بجای برجام در جهت توافق با ایران وجود ندارد. سیاست‌های دولت فعلی منجر شده تا برنامه هسته‌ای ایران باردیگر به مرز توانایی برای تولید تسلیحات هسته‌ای نزدیک شود و طرحی نیز برای جلوگیری از آن نیست.

مسئول سابق میز ایران در شورای امنیت ملی آمریکا همچنین در ادامه گفته است: حوادث اخیر در خلیج فارس و تأسیسات نفتی عربستان و پایگاه‌های نظامی در عراق و سوریه که میزبان نظامیان آمریکایی است نشان می‌دهد که ایران ترسی ندارد و یا شاید به دنبال واکنش و قدرت نمایی است.

ریچارد نفیو این توئیت‌ها را به عنوان بخشی از گزارش جدید خود منتشر کرده که در آن سیاست‌های هسته‌ای دولت ترامپ را پس از سه سال مورد بررسی و انتقاد قرار داده است.

پیش از این نیز برخی دیگر از کارشناسان آمریکایی و حتی سناتورها و نمایندگان کنگره در آمریکا سیاست‌های دولت ترامپ علیه ایران تحت عنوان «فشار حداکثری» را سیاستی شکست خورده ارزیابی کرده بودند.