۰ نفر

قدردانی لبنان از کمک‌های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۲۶
کد خبر: 436991
قدردانی لبنان از کمک‌های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

وزیران امور خارجه، بهداشت و خدمات عمومی لبنان از کمک‌ پزشکی ایران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمد حسن، وزیر بهداشت این کشور در رابطه با اهمیت این کمک های پزشکی که شامل ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعی و شمار زیادی تست تشخیص کرونا است، گفت: این پیام جمهوری اسلامی ایران، پیام محبت، دوستی و برادری است.

وی افزود: در وزارت بهداشت لبنان بسیار تلاش کردیم تا از طریق شرکای اروپایی و سازمان‌های بین المللی بتوانیم به اینگونه تجهیزاتی دست پیدا کنیم که ایران ارسال کرده است، اما پس از تلاش بسیار چند روز پیش توانستیم تنها تعدادی از این دستگاه ها را بدست آوریم.

وزیر بهداشت لبنان گفت: درست زمانی که جمهوری اسلامی ایران خود با یک دست با ویروس کرونا مبارزه می‌کند، با دست دیگر که دست محبت و بخشش است، به دیگر کشورها یاری می‌رساند.

حسن گفت: به همین خاطر از طرق دولت و مردم و تمام گروهای لبنان به خاطر این بخشش و کمک پزشکی ایران از این کشور کمال تشکر و قدردانی و برای برادرانم در جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامتی و تندرستی و استمرار توسعه تکنولوژی را دارم که با وجود تحریم‌ها علیه این کشور ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: "این دستگاه های تنفسی دارای استانداردهای بین المللی هستند و کیفیت این اقلام پزشکی مشابه کیفیت کالای تولیدی اکثر کشورهای اروپایی است.

وزیر بهداشت عمومی لبنان افزود: همانگونه که اعلام کردم، اهمیت ارسال این اقلام پزشکی به این خاطر است که در این زمان حساس که لبنان به این اقلام بیشترین نیاز را دارد، این اقلام به دست ما رسیده است.

وی خطاب به سفیر ایران در بیروت هم گفت که از شما جناب سفیر، ملت ایران و جمهوری اسلامی کمال تشکر را دارم.

محمد جلال فیروزنیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان افزود: این کمک های بشردوستانه در راستای روابط دوستانه میان دو کشور است.

فیروزنیا تصریح کرد: همانگونه که مستحضر هستید، این دستگاه‌ها از مهم‌ترین تجهیزاتی است که برای مبارزه با کرونا و حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در برخی از کارخانجات در ایران شروع به ساخت این دستگاه‌ها کردیم و چندی پیش تولید این گونه دستگاه‌ها در این فزونی گرفت و به مرحله صادرات به خارج از کشور رسیدیم.

سفیر لبنان در بیروت با بیان این که کیت تشخیص کرونا ساخت ایران است، افزود: این کمک‌ها گواه بر بسیاری از مسائل است که از مهم‌ترین آن می‌توان به حمایت ملت ایران و جمهوری اسلامی از مردم و دولت لبنان در مقابله با کرونا و دیگر مسائل اشاره کرد.

وی همچنین برای توسعه روابط و همکاری با دولت دوست لبنان در تمامی زمینه‌های بهداشت و درمانی ابراز امیدواری کرد.

وزیر امورخارجه لبنان نیز گفت بار دیگر تشکر و قدردانی خود را از جممهوری اسلامی و ملت دوست ایران به خاطر این کمک‌ بسیار مهم را اعلام کرد و افزود:این کمک‌ها نشانه دوستی و همکاری موجود میان دو ملت ایران و لبنان است.

میشل بخار وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل نیز خطاب به ایرانی‌ها افزود: هدیه شما بیانگر احساس محبت، برادری و یک اقدام والای انسانی است و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی دارم.

شامگاه دوشنبه هواپیمای ایرانی حامل کمک های پزشکی وارد فرودگاه بین المللی بیروت شد که شامل ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعی، ۵۰۰۰ کیت تشخیصی، ۴۰۰۰ ماسک ان ۹۵، ۲۰۰۰ دستکش، ۲۰۰۰ بسته ماسک معمولی، یک تن مواد ضدعفونی کننده و دیگر تجهیزات پزشکی بوده است.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت لبنان، تاکنون ۷۴۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.