۰ نفر

لاوروف به ظریف نامه نوشت

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 435836
لاوروف به ظریف نامه نوشت

وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای خطاب به همتای ایرانی خود با مردم ایران به خاطر مبارزه با تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در شرایط کنونی اعلام همبستگی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با ارسال نامه کتبی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به مردم ایران با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مخالفت با خط مشی ضد بشری آمریکا در زمینه گسترش تحریم های غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران اعلام همبستگی کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
جناب آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای وزیر، دوست عزیز

در ابتدا مایلم حلول ماه رمضان که برای تمامی مسلمانان مقدس است را به شما و همکاران وزارت امور خارجه ایران تبریک عرض کنم، آرزوی استقامت و پایداری دارم.
تمایل دارم همبستگی کامل ما با ارزیابی های شما در خصوص خط مشی ضد بشری واشنگتن در زمینه گسترش تحریم های غیر قانونی یکجانبه علیه ایران که همانند بسیاری از کشورهای جهان از شیوع عفونت جدید ویروس کرونا بطور جدی آسیب دیده است را یادآور شوم. این رویکرد اصولی در گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در ۲۱ آوریل سالجاری برگزار شد، مورد تاکید قرار گرفت.
ضمن نظارت بر پیامدهای سنگین پاندمی برای بسیاری از کشورها و ملت ها، به اهمیت پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در اجلاس سران گروه ۲۰ در ۲۶ مارس سال جاری مطرح شد و در مورد لغو محدودیت های تحویل دارو و مایحتاج اولیه و همچنین تراکنش های خرید آنها بود بیشتر متقاعد می شویم.
روسیه دائما ماهیت غیرقانونی تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران را خاطر نشان می کند. همواره از آمریکا می خواهیم این تحریم ها را لغو کند و مانعی برای مبارزه تمام عیار با عفونت ویروس