۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

​انتقاد تند نانسی پلوسی از ترامپ به دلیل تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی/ "ترامپ یک رهبر ضعیف و بی‌مسئولیت است"

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 431890
​انتقاد تند نانسی پلوسی از ترامپ به دلیل تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی/ "ترامپ یک رهبر ضعیف و بی‌مسئولیت است"

به دنبال اعلام قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی توسط ترامپ در شرایط بحرانی جهانی، عمل وی به شدت مورد بازخواست قرار گرفت و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این کار را غیر قانونی خواند.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نانسی پلوسی، در روز چهارشنبه تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ مبنی بر تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی را "غیرقانونی" خواند و اظهار داشت که این مسئله به سرعت به چالش کشیده خواهد شد.

پلوسی در بیانیه‌ای گفت: "قطع بودجه رئیس‌جمهور از سازمان بهداشت جهانی که منجر به مبارزه جهانی با ویروس کرونا می‌شود، کار احمقانه‌ای به حساب می‌آید."

"این مورد دیگری است، همانطور که گفتم، واکنش ناکارآمد رئیس‌جمهور، که یک فرد ضعیف، یک رهبر ضعیف است، هیچ مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. یک فرد ضعیف دیگران را مقصر می‌داند."

با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر درگیر مبارزه با شیوع جهانی ویروس کرونا بوده و به رغم اینکه هزاران نفر جان خود را از دست داده و اقتصاد جهانی دچار رکود شده، ترامپ در روز سه‌شنبه اعلام کرد که پرداخت‌های خود به این سازمان را به حالت تعلیق درمی‌آورد که این مسئله با انتقادات شدید کارشناسان بهداشت و سایرین مواجه خواهد شد.