۰ نفر

ارزش پوند انگلیس به پایین‌ترین حد در ۳۵سال گذشته رسید

۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۰۵
کد خبر: 425831
ارزش پوند انگلیس به پایین‌ترین حد در ۳۵سال گذشته رسید

رزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا روز چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش سهام بورس‌های بین‌المللی بر اثر شیوع ویروس کرونا، در بازارهای مبادلات ارزی کاهش یافت. ارزش هر پوند در برابر دلار آمریکا با ۱.۷۳درصد کاهش در مقابل ۱.۱۸دلار معامله شد که این میزان، پایین‌ترین حد در ۳۵سال گذشته به شمار می‌رود. ارزش پوند در برابر یورو نیز با ۱.۴۷درصد کاهش در مقابل ۱.۰۷یورو معامله شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان کسب و کار بسیاری از شرکت‌های تجاری کساد شده و ارزش سهام بورس‌های بین‌المللی متلاطم شده است.

سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸) ۵.۳ درصد ارزش خود را از دست داد. این در حالی است که وزیر دارایی انگلیس دیروز (سه شنبه) از بسته اقتصادی دولت برای حمایت از شرکت‌های تجاری این کشور برای مهار خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا خبر داد.

ریشی سوناک دیروز در کنفرانس خبری اعلام کرد که دولت ۳۳۰ میلیارد پوند اعتبار برای ارائه تسهیلات مالی تخصیص داده است. وزیر دارایی انگلیس وعده داد که دولت در روزهای آینده تدابیر بیشتری را برای حمایت مالی از مردم در نظر گرفته است.

با این حال کارشناسان اقتصادی در انگلیس معتقدند که بسامد ناشی از پاندمی ویروس کرونا بیشتر از انگیزه‌هایی است که دولت با ایجاد بسته‌های اقتصادی به دنبال آن است. آنها بر این باور هستند که اوضاع به حدی پیچیده است که بسته‌های حمایتی دولت قادر به جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا نخواهد بود.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر تاکنون ۲۱۵ هزار و ۱۳۱ نفر به این ویروس مبتلا و ۸ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.