۰ نفر

نتایج شمارش ۹۷درصد آراء انتخابات فلسطین اشغالی

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۵۰
کد خبر: 421853
نتایج شمارش ۹۷درصد آراء انتخابات فلسطین اشغالی

با شمارش تقریبا تمام آراء انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، هیچ حزبی هنوز حائز اکثریت پارلمان رژیم صهیونیستی نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی عصر امروز (سه‌شنبه) نتیجه شمارش چهار میلیون و صد و پنجاه و شش هزار و چهار صد و هفتاد و نه رأی از کل آراء مأخوذه در انتخابات روز گذشته یا به عبارتی ۹۷ درصد آراء را اعلام کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» آراء باقی مانده و شمارش‌نشده مربوط به صندوق‌های شعب اخذ رأی نظامیان، زندانیان، دیپلمات‌ها و البته مکان‌های قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا است که احتمالا تا صبح فردا (چهارشنبه) شمارش خواهد شد.

پیشتر این کمیته گفته بود که اعلام نتایج نهایی انتخابات بیست‌وسومین دوره کنست «به دلایلی» با تأخیر انجام می‌شود. برخی منابع یکی از دلایل را حاضر نشدن هیچکسی برای شمارش صندوق‌ها در مکان‌های قرنطینه افراد مشکوک به کروناویروس گزارش دادند.

به نوشته جروزالم‌پست، با شمارش ۹۷ درصد آراء، میزان رأی‌ها و کرسی‌ها هر حزب به شرح زیر است که احتمال تغییر آن بعد از اعلام نتایج نهایی بسیار کم است:

لیکود: ۳۶ کرسی - ۲۹،۳۵ درصد

آبی‌وسفید: ۳۲ کرسی - ۲۶،۳۴ درصد

لیست مشترک اعراب: ۱۵ کرسی - ۱۲،۹۱ درصد

شاس: ۱۰ کرسی - ۷،۷۹ درصد

اتحادیه یهودیان توراتی: ۷ کرسی - ۶،۲۰ درصد

اسرائیل بیتُنا: ۷ کرسی - ۵،۸۷ درصد

کارگر، گرشر، مرتص: ۷ کرسی - ۵،۷۱ درصد

یامینا: ۶ کرسی - ۵،۰۵ درصد

13981213000798_Test_NewPhotoFree

بدین ترتیب ائتلاف راست‌گرا به مرکزیت حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» حائز ۵۹ کرسی و ائتلاف چپ‌گرا به مرکزیت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» (در صورت ائتلاف لیست اعراب) حائز ۵۴ کرسی در پارلمان رژیم صهیونیستی خواهد بود.

با این حال هیچ‌کدام از این ائتلاف‌ها حائز اکثریت ۶۱ کرسی کنست نخواهند بود و در صورت عدم پیوستن حزب اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن» به یکی از این دو طرف، بن‌بست سیاسی و معضل عدم تشکیل کابینه در تل‌آویو ادامه خواهد یافت.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی همچنین میزان مشارکت ساکنان فلسطین اشغالی در انتخابات را ۷۱ درصد اعلام کرد.

سومین انتخابات سراسری پارلمانی در فلسطین اشغالی طی یک سال اخیر، روز دوشنبه (دوازدهم اسفند)  از ساعت ۷ صبح به وقت محلی (۸:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد و ۱۱ حزب برای کسب ۱۲۰ کرسی  پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به رقابت پرداختند.