۰ نفر

خرج تبلیغاتی داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا چقدر است؟

۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۵۸
کد خبر: 415492
خرج تبلیغاتی داوطلبان ریاست جمهوری آمریکا چقدر است؟

جمع آوری کمک‌های تبلیغاتی ۱۵داوطلب ریاست جمهوری آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، به بیش از یک میلیارد و ۱۵میلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جمع آوری پول برای کمک‌های تبلیغاتی یکی از عناصر موثر در روند رقابت‌های درون حزبی و همچنین رقابت اصلی بین دو حزب جمهوریخواه و دموکرات است.

از این رو، برای انتخاباتی که قرار است در سوم نوامبر ۲۰۲۰ یعنی ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برگزار شود، پنج داوطلب برتر دموکرات‌ها برای جمع آوری این کمک‌ها عبارتند از تام استیر با ۲۰۶ میلیون دلار، مایک بلومبرگ با ۲۰۰ میلیون دلار، برنی سندرز با ۸۶.۲ میلیون دلار و پته بوتیجیج با ۷۶.۷ میلیون دلار.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مایکل بلومبرگ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ با بودجه خود تامین کرده است. پس از او نیز تام استیر قرار دارد که مبلغ ۱۵۵ میلیون دلار را از جیب خود و یک میلیون دلار را از محل جمع‌آوری اعانات، تامین کرده است.  

در گزارشی که کمیسیون انتخابات فدرال در ۱۰ دیماه ۱۳۹۸ منتشر کرده است، دونالد ترامپ بیش از ۱۰۳ میلیون دلار را در اختیار دارد که بیش از هر داوطلب دیگر ریاست جمهوری است. پس از او، برنی سندرز با در اختیار داشتن ۱۸.۲ میلیون دلار رتبه دوم را از آن خود کرده است.

این به آن معنا است که پس از هزینه‌هایی که داوطلبان انجام داده‌اند، این مبلغ هنوز در اختیار آنها است و دیگر داوطلبانی که بیش از ۱۰ میلیون دلار در اختیار دارند عبارتند از: پته بوتیجیج با ۱۴.۵ میلیون دلار، الیزابت وارن با ۱۳.۷ میلیون دلار و مایک بلومبرگ با ۱۲ میلیون دلار.

به طور کلی از سال ۲۰۱۷ تا کنون، دونالد ترامپ برای هزینه انتخاباتی خود ۲۰۴ میلیون یعنی ۲۹ درصد بیش از آنچه که باراک اوبما در سال ۲۰۱۲ برای انتخابات دوم خود تامین کرد.

اوباما برای کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۲، مبلغی معادل ۱۵۲ میلیون دلار تامین کرده بود. مطابق اعلام کمیته ملی جمهوریخواهان در ۱۱ بهمن امسال، ترامپ و این کمیته روی هم رفته ۷۷۰ میلیون دلار جمع آوری کرده‌اند، این در حالی است که در کارزار انتخاباتی دوم باراک اوباما در سال ۲۰۱۲ با توجه به نرخ تورم، اوباما و کمیته ملی دموکرات‌ها روی هم رفته ۵۳۵ میلیون دلار جمع آوری کرده بودند.
با این حال، ۱۱ داوطلب مطرح دموکرات‌ها در این دوره توانسته اند در مجموع ۷۹۵ میلیون دلار تامین مالی داشته باشند در حالی که چهار داوطلب مطرح جمهوریخواهان در مجموع ۲۲۰ میلیون دلار جمع کرده اند.
این ۱۱ داوطلب دموکرات‌ها در مجموع ۸۶.۲ میلیون دلار را در اختیار دارند و هنوز هزینه نشده است در حالی که چهار داوطلب مطرح جمهوریخواه مجموعا ۱۰۷ میلیون دلار در اختیار دارند.


مناظره انتخاباتی هفت داوطلب دموکرات

پس از انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در آیوا که با حرف و حدیث فراوان در شمارش آرا مواجه و در نهایت پته بوتیجیج با یک دهم درصد از برنی سندرز پیشی گرفت، نیوهمپشایر اکنون منتظر است تا در روز سه شنبه شاهد انتخابات مقدماتی این حزب برای رقابت ریاست جمهوری باشد.

از این رو، هشتمین مناظره هفت داوطلب دموکرات امشب در منچستر نیوهمپشایر برگزار می شود تا در آن، جو بایدن معاون باراک اوباما، پته بوتیجیج، امی کلوباچر، برنی سندرز، تام استیر، الیزابت وارن، و اندرو وانگ به تشریح نظرات خود در موضوعات اجتماعی، اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی بپردازند.

مناظره بعدی دموکرات‌ها در ۳۰ بهمن ماه امسال در لاس وگاس برگزار خواهد شد.