۰ نفر

وزیر خارجه پاکستان به ایران سفر می‌کند

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹
کد خبر: 408183
وزیر خارجه پاکستان به ایران سفر می‌کند

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه با هدف پیشبرد تلاش های این کشور برای کمک به تنش زدایی در منطقه از وزیر خارجه خود خواست تا به ایران سفر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عمران خان در یک پیام توییتری اعلام کرد که پاکستان آماده پیشبرد صلح در منطقه است اما هرگز به بخشی از درگیری/جنگ تبدیل نخواهیم شد.

وی از «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان خواست تا مقدمات سفر خود به جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا را فراهم کند.

عمران خان افزود که وزیر خارجه پاکستان با همتایان خود دیدار و چشم انداز دولت پاکستان برای صلح و اجتناب از درگیری را ابلاغ خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین از ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور خواست تا با فرمانده های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عربستان و آمریکا ارتباط برقرار کرده و پیام صریح اسلام آباد  مبنی بر آمادگی برای صلح منطقه ای و ملحق نشدن به درگیری ها را ابلاغ کند.

ساعاتی پیش نخست وزیر پاکستان در دیدار وزیر امور مذهبی سلطنت عمان در اسلام آباد با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اوضاع کنونی در خاورمیانه و خلیج فارس گفت: جنگ به نفع هیچ کس نیست و باید اقدامات فوری برای تنش زدایی در منطقه به کار گرفته شود.

پیشتر وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه رسمی، اظهارات «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور در واکنش به اقدام مقابله جویانه جمهوری اسلامی ایران در برابر عملیات جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و جمعی از همرزمان ایشان، را منعکس کرد.

قریشی اظهارات وزیر امور خارجه ایران پس از اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در برابر عملیات تروریستی آمریکا را اطمینان بخش توصیف کرد و همزمان از واشنگتن خواست، رفتار محتاطانه از خود نشان دهد.

عملیات موشکی صبح روز چهارشنبه که مستقیما "نیروی مهاجم" را در سرزمینی که یکی از فرماندهان عالی ایران را به شهادت رسانده، مورد هدف قرار داده است، "اقدامی مقابله جویانه" و در "پاسخ به عملیات جنایتکارانه ارتش امریکا "بوده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: ایران پایگاهی را هدف قرار داد که حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ایرانی از آنجا صورت گرفت اما «ما به دنبال افزایش تنش و یا جنگ نیستیم.»

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.