۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ضرر 700میلیارد دلاری جنگ تجاری آمریکا و چین

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 391699
ضرر 700میلیارد دلاری جنگ تجاری آمریکا و چین

پیش‌بینی می‌شود جنگ تجاری، سبب ضرر 700 میلیارد دلاری در اقتصاد جهانی، در سال آتی شود.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ طبق اطلاعات به دست آمده پیش‌بینی می‌شود که جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، تولید ناخالص داخلی جهان را به میزان 700 میلیارد دلار کاهش دهد.

به گفته بلومبرگ، انتظار می‌رود اقتصاد ایالات متحده تا پایان ماه ژوئن 2020، تنها 2 درصد رشد داشته باشد که پایین‌ترین میزان از زمان آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ است.

گفتنی است، با وجود اینکه میزان درآمد واقعی این کشور در حال افزایش، و نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود در 50 سال اخیر رسیده، اما خطرات زیادی وجود دارد.

از سویی دیگر، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که رشد جهانی، به لطف اقتصادهای نوظهور از جمله برزیل، هند و روسیه، در سال 2020 نسبت به 2019، کمی شرایط بهتری را داشته باشد. اما، از سویی دیگر، کریستالینا جورجیوا، اقتصاددان و رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول، اذعان داشت که این کشمکش تجاری، سبب کاهش 0.8 درصدی (700 میلیارد دلار) در تولید ناخالص داخلی سطح جهان، تا سال 2020 خواهد شد. جالب توجه است که این میزان، برابر با کل تولید اقتصاد سوئیس است.

در حال حاضر، ترامپ به ارزش 360 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی اعمال کرده که تقریبا برابر با نصف کل میزان صادرات چین به ایالات متحده است. ارزش این تعرفه، تنها به اندازه 2.5 درصد از کل اقتصاد چین، و بخش کوچکی از کل تجارت جهانی است.

سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که پس چگونه این مقدار اندک، تاثیر به این بزرگی روی اقتصاد جهانی خواهد داشت؟ پاسخ یک کلمه است: بلاتکلیفی.