۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

بازار رمزارزها به روند صعودی بازگشت؟ / رکود فراگیر در بازارهای داخلی ادامه دارد

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 723037
بازار رمزارزها به روند صعودی بازگشت؟ / رکود فراگیر در بازارهای داخلی ادامه دارد

در معاملات هفته گذشته بازارهای داخلی، رکود فراگیری حاکم بود و ثبات نسبی نرخ دلار در محدوده ۴۸ هزارتومان در بازار آزاد و همچنین سیگنال‌های مثبت سیاسی فعلا سرمایه گذاران را دست به عصا کرده است و اغلب سعی می‌کنند از ریسک بی‌مورد دوری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته گذشته با نوسانات کمی در کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی همراه بود و در نهایت این شاخص هفته را با بازدهی منفی ۰.۵ درصدی پشت سر گذاشت تا سهامداران بازدهی خاصی عایدشان نشود.

اما ضعیف‌ترین بازدهی در هفته گذشته متعلق به بازار سکه بود که با کاهش قیمت ناشی از ثبات نرخ دلار و کاهش انس جهانی روبه‌رو شد و در نهایت بازدهی ۲.۱- درصدی را ثبت کرد .

لازم به ذکر است حباب سکه نیز در انتهای هفته به محدوده ۶ میلیون تومان رسید و  همچنان سکه دارای حباب مثبت می‌باشد.

اغلب فعالین بازار رمزارزها در هفته گذشته با شوک ناشی از افزایش ناگهانی قیمت‌ها مواجه شدند.

بیتکوین به عنوان پادشاه بازار رمزارزها رشد خارق العاده ۱۶.۸ درصدی را به ثبت رساند که این رشد بعد از رسیدن و بازگشت بیتکوین به سطح حمایتی ۲۵۰۰۰ دلاری آغاز شد و این رمز ارزها حتی بعد از مدت‌ها به نرخ‌های بالاتر از ۳۰۰۰۰ دلار نیز رسید و باید دید آیا ترس ایجاد شده ناشی از شکایت کمیسیون اوراق بهادار آمریکا فرصت خرید برای نهنگ‌ها بوده است و یا خریداران با یک تله گاوی روبه‌رو خواهند شد.

تحلیل بازارها