۰ نفر

امیرعبدالهیان با نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرد

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
کد خبر: 554606
امیرعبدالهیان با نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار کرد

در دیدار دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی با نماینده ویژه چین در امور افغانستان، طرفین بر تداوم همکاری‌های مشترک در منطقه از جمله افغانستان تاکید کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یو شیائو یونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و مدیر کل بین‌الملل دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات اخیر افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، امیرعبداللهیان با انتقاد از سیاست‌های توام با آزمون و خطای کاخ سفید در منطقه و ‌از جمله افغانستان، توجه به نقش مردم در سرنوشت این کشور و تشکیل دولت فراگیر متشکل از همه اقوام در افغانستان را مورد توجه قرار داد.

این دیپلمات کهنه‌کار با تاکید بر راهبردی بودن مناسبات جمهوری اسلامی ایران و چین افزود: معتقدیم تهران و پکن ذیل سند راهبردی، می‌توانند همکاری‌های مشترکی را در سطوح مختلف در افغانستان داشته باشند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نشست وبیناری سال جاری روسای مجالس ایران و چین، بر اهمیت توجه ویژه بر دیپلماسی پارلمانی دو کشور تأکید کرد و آمادگی کمیسیون ها وگروه دوستی پارلمانی ایران و چین را مورد توجه قرار داد.

نماینده ویژه چین در امور افغانستان نیز در این دیدار گفت: اولین سفر منطقه‌ای من در این مقطع تاریخی و مهم تحولات افغانستان به منطقه و تهران انجام شده است.  

طرفین در این دیدار بر حفظ تمامیت ارضی، استقلال، استقرار صلح و ثبات پایدار، خالی بودن افغانستان از وجود گروههای تروریستی، تشکیل دولت فراگیر با حضور همه اقوام و داشتن روابط حسنه با همسایگان این کشور تأکید کردند.